ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

McIlroy má smlouvu i hole. Putter je novinka

14.01.2013 | Josef Káninský | publikováno v rubrice V zahraničí
A A A

Co jiného měl Rory McIlroy říkat, než že nová smlouva vylepší jeho hru? Oficiální podpis dlouho avizovaného kontraktu mezi ním a Nike v Abú Zabí měl bombastické entrée a mluvilo se na něm vzletně, otazníky však zůstávají. Už od čtvrtka se na HSBC Champions v Emirátech ukáže, jak kompletní výměna vybavení ovlivní hru světové jedničky.

“Nový driver, s nímž v tomto týdnu budu hrát, je úžasný,” řekl třiadvacetiletý Severoir. Byla to povinná poklona štědrému sponzorovi (podle Irish Times 250 milionů dolarů za deset let), nebo to bylo skutečné nadšení z modelu VR S Covert Tour? “Jakmile jsem ho použil, věděl jsem, že si ho dám do bagu,” dodal hráč ke stejné holi, jakou používají třeba Nick Watney či Francesco Molinari. “Dřív jsem taky posílal míče daleko, ale tohle mě opravdu posune na vyšší úroveň.”

Stejnou rétoriku použila Cindy Davisová, prezidentka sekce Nike Golf: “Těšíme se na partnerství s ním a na to, že povýšíme jeho skvělou kariéru na vyšší úroveň.” Ať si o tom myslí kdo chce co chce, je ženou na svém místě, protože jak uvedla agentura Reuters, golf vytváří tři až čtyři procenta zisku Nike. To je na firmu, která do byznysu v tomto sportu vstoupila až na konci minulého století, solidní číslo.

McIlroyovi by se proto mohly vyhnout potíže, jež potkaly před jedenácti lety Tigera Woodse. ten sice s obtížemi zvládl dřeva i železa, ale po vleklých problémech na greenu se rychle vrátil ke svému putteru od Titleistu a specialitu Scotta Camerona používal ještě takřka čtyři roky, než ho jeho firma uspokojila vlastním výrobkem.

Od té doby získaly puttery Method na věhlasu a hlavně na kvalitě, takže McIlroy mění vybavení kompletně a bude se ohánět prototypem 006. “Hraju kvůli titulům, ne pro peníze,” odrazil Severoir názor skupiny skeptiků v čele s Angličanem Nickem Faldem. Ti tvrdí, že Nike si hráče koupila a on na to doplatí problémy s vlastní hrou. Vždyť na hole Titleist byl zvyklý pět let.

Slavnostní tiskovka s prezentací začala reklamou, v níž se McIlroy s Woodsem trumfují, kdo z drivingu trefí přesněji do sklenic nacházejících se v přilehlých prostorách. Odborníci na merketing ji označují za skvělou, ale navádějící k nebezpečnému počínání (golfové míče se patří odpalovat do jamek, nikam jinam). V každém případě si oba hráči pod dozorem známé firemní “fajfky” notují.

McIlroy na každý pád loni v prosinci navštívil základnu Nike v texaském Fort Worthu, takže navzdory tomu, že na přelomu roku hodně odpočíval a poslední týdny trávil s přítelkyní-tenistkou Caroline Wozniackou v Austrálii, vybíral svědomitě a podle své nejlepší vůle. Do bagu si tak na startu nadcházejícího turnaje dá i fervejové dřevo VR Pro Limited Edition, stejné jaké používá i Woods, železa VR Pro Blades a wedge VR pro Forged, oblíbená víceméně všemi profesionály. Jen ten putter, to bude na profesionální scéně novinka.

Video: reklama Nike s Woodsem a McIlroyem a McIlroyova prezentace nových holí:

 

 

.

Počet přečtení: 1 825
Komentáře

Zapoj se do diskuze

Jméno:
E-mail:
Váš příspěvek:

TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017