Obarvení od 10. 6. 219 levá část
Obarvení od 10. 6. 219 pravá část
Obarvení od 10. 6. 2019 horní část

Lukáš Broda vítěz Volvo Challenge

11.04.2019 | Petra Doležalová - Volvo Car Czech | publikováno v rubrice V zahraničí
A A A
Lukáš Broda

Lukáš Broda

Vítězství světového finále Volvo Golf Challenge 2018 patří Česku!

Turnaj Volvo World Golf Challenge 2018 se odehrál v jednom z nejkrásnějších golfových resortů světa – v jihoafrickém Fancourtu. Po napínavém finálovém klání 42 hráčů z 18 zemí zvítězil poprvé v historii turnaje český reprezentant.

Volvo World Golf Challenge je jednou z nejotevřenějších mezinárodních golfových akcí. Český zástupce se na její letošní světové finále kvalifikoval po vítězství domácí tour, kterou pořádalo tuzemské zastoupení značky Volvo Car Czech Republic 7. září na golfovém hřišti Panorama Golf Resort Kácov.   O prvenství se zde utkalo přes 60 hráčů a absolutním vítězem se stal Lukáš Broda s 36 body.

Lukáš se golfu věnuje dvanáct let. Jeho nejlepší skóre je -5 na 18 jamek. „V české kvalifikaci jsem ve vítězství ani nedoufal, jelikož hřiště bylo hodně těžké,“ vzpomíná. „Zahrál jsem však velice dobré kolo, což mi vyneslo první místo.“ A k tomu účast na letošním světovém finále. To se uskutečnilo 24. až 29. března na trojici hřišť, která stojí na vrcholu celosvětově nejlepších golfových lokalit – The Links, Montegu a Outeniqua v jihoafrickém Fancourtu u města George.

Jeden z nejluxusnějších resortů v Jižní Africe navrhl v roce 1989 Architekt Gary Player. Fancourt svým návštěvníkům nabízí tři osmnáctijamková hřiště. Montague, jež bylo již několikrát oceněno jako vůbec nejlepší v této oblasti, bylo v nedávné době renovováno a dostalo dvě kompletně nové jamky, 1. a 9., což mu dodalo na exkluzivitě; osmnáctka je pak umístěna do divoké přírody mezi hory a vodní plochy.

Velkolepé parkové hřiště Outeniqua svým odvážným designem a dobrou údržbou zaručuje vynikající zkoušku pro golfisty všech kategorií. Při stavbě třetího greenu – The Links – bylo přemístěno 700 tisíc kubických metrů zeminy k vytvoření tohoto typicky linksového hřiště, které je zcela jedinečné nejen          v Jižní Africe. Každá jamka byla detailně navrhována s ohledem na její délku, par a umístění překážek, čímž vzniklo několik charakteristických jamek. Tyto vlastnosti spolu s pocitem, že hrajete na hřišti, po kterém se procházeli Tiger Woods nebo Ernie Els, dodávají hře nezapomenutelný náboj.

A právě na tomto hřišti se odehrával první tréninkový den. Poté v úterý 26. března odstartovalo na greenu Montegue první ze tří kol turnaje.

Po prvním kole byl český finalista Lukáš Broda na druhém místě a tuto pozici si udržel i po druhém dni na stejném hřišti. Poslední den a poslední jamka pak rozhodly, že se Lukáš stal celkovým vítězem s výsledkem 223 ran (+7). Tedy závěr jako z profesionální PGA. Druhý hráč ve finále, Ninh Nguyen z Vietnamu, ještě po 17. jamce leader, trefil vodu a s jednou trestnou ranou pokračoval na green – naproti tomu Lukáš se svým třetím odpalem dostal na metr od jamky, čímž ukončil dlouhou přetahovanou výsledkem birdie (jedna pod par). Závěrečná rána mu přinesla absolutní vítězství celého turnaje.

„Lukáš vždy patřil mezi favority, což bylo jasné po prvních úderech, kde bylo cítit velké sebevědomí. Jeho dlouhá hra, zejména oblíbený driver, byla jeho silnou stránkou. Byl dlouhý, přesný, předváděl profesionální styl a konzistentně dobré výsledky. Ihned jsem poznal, že jsem přivezl adepta na vítěze,“ říká Business Development & Fleet Manager ve Volvo Car Czech Republic Marek Chvojka, jenž Lukáše Brodu do Fancourtu doprovázel. A také se tak stalo. „Lukáš udělal radost nejen sobě a mně, ale i většině přihlížejících, kteří mu drželi palce a přáli si, aby konečně po několika posledních letech vyhrál Evropan.“

Své nadšení neskrývá ani šťastný vítěz: „Finálový týden ve Fancourtu byl naprosto úžasný a já si ho maximálně užíval. Krásná příroda, až na cvičné kolo dokonalé počasí, skvělá parta lidí a naprosto profesionální organizace. Já osobně hraji nejraději na rychlých greenech a v tropických teplotách – a obojí mi Jihoafrická republika přinesla v hojné míře. Cítil jsem vnitřní pohodu a vyrovnanost. Byla to skvělá a krásná zkušenost.“

„Celý program byl organizován švédským marketingovým týmem, který odvedl profesionální práci. Věřím, že každý z přítomných bude na Afriku a Volvo vzpomínat do konce svého života,“ dodává na závěr Marek Chvojka.

.