Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Další Woodsovo pochybení: dvě trestné

14.09.2013 | Josef Káninský | publikováno v rubrice V zahraničí
A A A

Zahrát na první jamce double bogey po zkažené přihrávce a trojputtu je už tak dost k vzteku. Když ale Tiger Woods odešel ze hřiště ConWay Farms po absolvování druhého kola BMW Championship, musel se vyrovnat s další ranou v podobě dvou trestných ran za porušení pravidla 18-2a. To se týká nedovoleného pohybu míče. Šlo přitom sotva o pár milimetrů.

Nejsledovanější golfista startovního pole zahrál do roughu na hnědý povrch kolem hřiště. Bylo to v zastrčeném koutu, ale měl možná smůlu, že kamera zabrala v detailu mezi nohama jeho balon, když se pokusil odstranit z jeho okolí volný přírodní předmět, větévku, stéblo, nebo list.

Nebyla to oficiální kamera, nýbrž amatérský záběr jednoho ze členů štábu, který se stará o doprovodný program. Obdržel ho viceprezident PGA Tour pro organizaci Andy Pazder a předal ho k posouzení viceprezidentovi pro pravidla Sluggeru Whiteovi.

Ten rozhodl o dvou trestných ranách a vyjádřil názor, že Woods pokračoval ve hře, protože se domníval, že míč se vrátil do původní polohy. Když Američan viděl, že místo kolem balonu nepůjde jen tak vyčistit, své činnosti zanechal. Na záběru je však patrné, že balon se o několik milimetrů pohnul a zůstal v nové pozici až do chvíle, kdy jej golfista vyhrál před sebe na trávu, což jen prodloužilo jeho trápení na první jamce.

„Měl velkou překážku za míčem, se kterou pohnul, tam problém nebyl. Ale byl tam malý klacík v bezprostřední blízkosti jeho míče. Věděl, že tam nějaký pohyb byl, mohl se domnívat, že míč nezměnil polohu. Video ale prokázalo, že se tak stalo,“ citovaly stránky pgatour.com Whitea.

Kdyby býval Woods vrátil míč do původní polohy, dostal by jednu trestnou ránu. Jelikož se tak nestalo, dostal dodatečně dvě a spadl na 13. místo průběžného pořadí. Místo pěti ran ztráty na vedoucí dvojici Brandt Snedeker, Jim Furyk teď zaostává v polovině turnaje o sedm.

Podle Whitea zprávě o penalizaci Woods zprvu nemohl uvěřit. Proto mu ještě než podepsal skórkartu, celé video přehráli. Další ne zrovna potěšitelnou zprávou pro něj bylo, že třetí kolo odehraje ve dvojici se Sergiem Garcíou, s nímž se nesnáší. Letos spolu už měli incident na The Players‘ Championship, kde se Španěl domníval, že Woods zahrál nekorektně do jeho přípravy na ránu. Později v Evropě si García neodpustil nešťastnou poznámku s rasovým podtextem a musel se veřejně omlouvat.

Je to letos už potřetí, co Woods porušil pravidla příbuzným způsobem. Na lednovém Abu Dhabi Championship nedovoleně dropoval a vinou trestu neprošel cutem. Na Masters spustil míč na nesprávném místě a mnozí se dodnes domnívají, že měl být místo trestných ran diskvalifikován.

Video: