ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

Boj o záchranu Tigerovy reputace

23.11.2010 | Aneta Zárubová | publikováno v rubrice V zahraničí
A A A

Kampaň zaměřená na vytvoření nového a lepšího Tigera Woodse v očích veřejnosti, začala tento týden, v čase kdy se očekává, že se v médiích objeví lstivé připomínky událostí, které se odehrály před rokem na Floridě. Oficiálně tak začala veřejná rehabilitace Tigerovy reputace. Jedná se o různé rozhovory, články ale také blogy a twitter.

Jeden z nejmizernějších roků, jaké si Woods možná dovedl představit, se chýlí ke konci. Nyní se tedy rozhodl, že se světu ukáže v trochu jiném světle, což ale vůbec není snadný úkol. Jak jistě potvrdí každý PR odborník, náprava jak firemní, tak osobní reputace je velmi zdlouhavý a náročný proces. Ještě, když se navíc přihlédne k faktu, že Tiger v poslední době na hřišti nijak nezazářil, spíše naopak, není na tom se svou hrou příliš dobře.

Je otázkou, jestli pomocí své nové kampaně dosáhne toho, čeho chce. Lidé ho stále ještě mají za nedůvěryhodného člověka, řekl Ronn Torossian, prezident společnosti 5W Public Relations se sídlem v New Yorku. „Udělat chybu v osobním životě je jedna věc, ale být viděn jako neupřímný a nedůvěryhodný člověk, je věc trochu jiná.“

Woodsův agent nazval PR kampaň pozitivním krokem step pro svého klienta a ocenil, že se Tiger snaží být inovativní a dělat věci trochu jinak. Při svém prvním pokusu o nápravu své reputace zhruba před měsícem, poskytl Woods dva pětiminutové televizní rozhovory, ve kterých ale neřekl nic nového, stále jen opakoval, že je jiným člověkem a že je vděčný za vše, co se mu stalo. Tato interview se tedy minula účinkem.

Některé jeho činy mu ale v dosažení jeho cíle mohou pomoci, například jeho nadace, která pomáhá americkým dětem v cestě za vzděláním. Největší problém je ale v tom, že pro lidi a následně i pro své sponzory nebude atraktivní, pokud se nezlepší jeho hra. Bohužel je na tom jeho hra nyní ale podobně jako jeho reputace. Nemůže se plně spolehnout na svůj švih a jeho krátká hra najednou již není tak magická. Za celý rok ani jednou nevyhrál, stalo se tak poprvé v jeho kariéře.

Podle jeho nové PR kampaně lze soudit, že Woods ani jeho reklamní tým ještě nepřišli na to, že by se měl spíše soustředit na činy, než na slovíčkaření v médiích. Stále se snaží jednat podle základních pravidel PR, že pomocí opatrné podávání informací z Woods udělá Tigera, kterého jsme znali kdysi. Golfoví experti se shodují, že by se měl Woods více než svému PR věnovat tréninku. U sportovních fanoušků platí, že dokážou leccos odpustit, ale musí to být vykompenzováno kvalitní podívanou. Woods je tedy stále ještě v nelehké situaci, ale snad se mu podaří dostat se ven z bludného kruhu a ukázat světu svůj okouzlující švih.


Aneta Zárubová

Počet přečtení: 1 142
Komentáře

Zapoj se do diskuze

Jméno:
E-mail:
Váš příspěvek:

TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017