ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

Boj o mediální hodnotu

15.06.2012 | Aneta Zárubová | publikováno v rubrice V zahraničí
A A A

McIlroy v roce 2011 vygeneroval více publicity než Woods. V minulém roce jste mohli mladého Ira vidět v televizi velmi často, tedy pokud máme ty správné televizní kanály. Je to pochopitelné, vzpomeňte si na Masters, kde se jeho hvězda sice rozzářila, ale pak přišel jeho kolaps. Nicméně média si jeho příběh oblíbila a věnovala se mu se vší parádou.

Poté, co jeho noční můra na Masters skončila, mu ale média stále věnovala notnou dávku pozornosti, už ale té správné pozornosti. I přes to, že hrál jen některé vybrané turnaje na americké půdě, odborníci spočítali, že McIlroy vygeneroval neskutečných 16,2 miliónů dolarů mediální hodnoty, a to pouze v televizi ve Spojených státech.  Pro jeho sponzory je to úžasná zpráva. Mezi ty největší patří Oakley, Footjoy, Titleist a Jumeirah Golf Estates v Dubaji.

Tigeru Woodsovi se podařilo za sezónu 2011 získat jen 8,8 miliónů dolarů a to hlavně pro Nike. Více než 7 miliónů z této sumy získal v období Masters, kde skončil čtvrtý. Podle webu Forbes.com, byla Nike jediná značka, kterou Woods viditelně propagoval při turnajích po většinu roku.

Mediální hodnota byla odvozena na základě několika faktorů, které zahrnovaly například počet televizních diváků, kteří sledovali jednotlivé turnaje, nebo po jakou dobu bylo logo sponzora viditelné. Čtyři majory měly samozřejmě nejvyšší sledovanost, což je v překladu vyšší hodnota pro sponzory.

Minulou sezónu tedy McIlroy pro své sponzory získal dvakrát více mediální hodnoty než Woods. Musíme ale také vzít v potaz fakt, že Woods hrál o dva turnaje méně než jeho mladší kolega z Irska.

 

Aneta Zárubová

Počet přečtení: 1 663
Komentáře

Zapoj se do diskuze

Jméno:
E-mail:
Váš příspěvek:

TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017