ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

D+D Real Czech Masters 2014 v číslech

09.09.2014 | Tomáš Gebrt - Relmost | publikováno v rubrice Turnaje
A A A

Skončil golfový svátek na Albatrossu, turnaj ze série European Tour, a pro promotérskou společnost Relmost nastává čas hodnocení, bilancování i porovnávání. Porovnávat zatím lze pouze s turnaji nižší série European Challenge Tour, zde je vidět propastný rozdíl mezi těmito dvěma akcemi.

Při stejném počtu 156 startujících se celkový rozpočet vyšplhal z 12 milionú Kč na zhruba 70 milionů. Kč. Prize money na D+D Real Czech Challenge 2014 bylo 165 tisíc eur, při D+D RealCzech Masters 2014 již bylo rovný 1 milion eur. Nepříznivou roli zde pro promotéra sehrál i současný kurz eura.

Turnaj byl vysílán do 130 zemí světa, záběry z Albatrossu sledovali v přímém přenosu např. golfoví příznivci ve Spojených státech amerických. Aby mohl být přenos z Czech Masters kvalitně distribuován, bylo k tomu potřeba 18 televizních věží a celkem 60 kamer, vysokozdvižná plošina dosahovala výšky přes 30 m, zázemí ET TV čítalo krom jiného 11 přenosových vozů.

Turnajový pracovní tým tvořilo zhruba 30 lidí rozšířeného týmu Relmost 120 členů televizního štábu ET TV, 35 dalších pracovníků European Tour, 60 členů ochranky, 20 řidičů aut, 30 hostesek, 175 dobrovolníků, 15 členů technické čety, a další. Velkou skupinu pracovníků dodaly i subdodavatelské firmy zajišťující catering, výstavbu stanového města, mobilních kanceláří, tribun, sky-boxů. I zajištění úklidu a údržby zařízení obnášelo značné množství pracovníků. Rovněž je nutné zmínit množství pracovníků Albatross Golf Resortu připravující hrací plochy dle standardů European Tour.

Catering zajišťovalo zhruba 120 pracovníků dvou firem a během turnajových dnů bylo vydáno přes 10 tisíc jídel. Připraveno bylo například 80 tisíc půllitrových neperlivých vod, hráči a caddies spotřebovali přes půl tuny banánů a 2 tisíce sušenek.

Pro ubytování pracovního týmu byly k dispozici tři hotely Vienna Group Hotels, kdy evidují více než 1.700 odbydlených nocí. Přepravu hráčů a organizátorů mezi letištěm, hřištěm a hotely zajišťoval carpartner pomocí 20 automobilů Mercedes a velké množství autobusů.

Technické zázemí turnaje zaznamenalo rovněž výrazný nárůst oproti turnajům série European Challenge Tour. Bylo postaveno 55 větších či menších stanů, přičemž hospitality stan sloužící pro stravování VIP partnerů byl dvoupatrový. Krom stanů bylo nutné dovézt 15 kancelářských nebo sociálních buněk. Dvě tribuny u 18. greenu poskytly 420 míst k sezení. Celkem bylo potřeba v areálu zaparkovat 17 kamionů. Pro carpartnera Mercedes byl k dispozici plovoucí ponton pro vystavení vozu, promotér rovněž pořídil 6 nových plovoucích reklam. Kromě velkých reklamních ploch bylo po hřišti rozmístěno přes 120 reklamních bannerů 2 x 1 m. Pro oddělení jednotlivých sektorů a fervejí bylo potřeba 17 km provazu a 1 600 tyčí.

Promotérská společnost Relmost je potěšena všeobecným kladným hodnocením celé akce a zájmem partnerů a diváků, kterých přišlo více než 19 tisíc. Je si samozřejmě vědoma nutného postupného zlepšování v některých oblastech, pro nadcházející ročníky už teď připravuje různá opatření. Již nyní lze konstatovat, že český golfový divák se může těšit na Czech Masters 2015.

 

Tomáš Gebrt
Technický ředitel Relmost

 

 

.

Počet přečtení: 3 235
Komentáře
  • E.F. napsal:

    Článek pěkný, ale musím říct, že jako divák jsem byl zklamaný z některých momentů, které považuji za důležité. Určitě organizátoři zaslouží velký dík za snahu a poklonu, protože zorganizovat takovou akci není legrace. O to víc je škoda, že negativa, které jsem zaregistroval kazí celkový dojem z akce, tedy alespoň z mého pohledu:
    1. vstupné bylo příliš vysoké, aby byla návštěvnost vyšší. Když ostatní evropští promotéři mohou celé 4 dny nabídnout zájemcům (i potencionálním) zdarma, mělo by to být i u nás, když chceme, aby se golf u nás rozvíjel a chceme najít nové talenty mezi mladými. V nejdražším scénáři by podle mě mělo být vstupné na první dva dny zdarma a víkend maximálně za 100 Kč. A samozřejmě poskytnout family packy a slevové akce třeba 5 za 3 apod…
    2) Naprosto negativně hodnotím občerstvení pro návštěvníky. Vřím tomu, že o hráče bylo postaráno dobře, alespoň doufám, že ano. Ale catering pro veřejnost byl drahý, malý výběr a za ty drahé peníze ještě velmi malé porce a kvalita jídla tak průměr. Naprosto mi chyběly klasické pochutiny typu párky, klobásy, párek v rohlíku apod.. Neuvěřitelně malý počet míst k sezení u jediného stánku s jídlem. Takže při větším počtu zájemců o jídlo najednou si nebylo kam sednout a jíst ve stoje z plastového talíře, plastovým příborem jídlo za bratru 200 Kč je fakt dobrodružství.
    3) Nedostatek toalet na hřišti pro veřejnost.
    4) Řešení “po česku”, kdy pořadatel NUTÍ projít každého návštěvníka stánkem Brudry, aby se vůbec zájemce o golf dostal na hřiště mi připadá nejenom hloupé, ale dokonce nevkusné. Pokud Brudra vytvořil zajímavé sportovní oděvy, tak si cestu do jeho stánku návštěvníci najdou sami, ale nutit k tomu každého, kdo chce jít na hřiště je trapné.
    5) Velmi špatná organizace dobrovolníků, naprosto chaotický přístup, nedodržení přislíbených prací, žádné péče při zhoršeném počasí, apod..
    Golf je krásný sport a zaslouží si pozornost veřejnosti. I hráčům se hraje lépe, když mají diváky. Chápu, že to půjde pomalu a naučit veřejnost vnímat golf jako sport a ne jako snobskou záležitost nebude lehké a golf s tím bojuje již mnoho let. Ovšem akcemi, jako bylo D+D Czech masters to půjde opravdu velmi těžko a ztuha. Sám hraju skoro 10 let a golfu jsem obětoval již hodně, těšil jsem se na Albatross a odjížděl jsem opravdu hodně smutný. Dokonce tak smutný, že po prvním dnu, který jsem navštívil jsem se na hřiště už nevrátil. Hlavně z výše uvedených důvodů.

  • Yamic napsal:

    Souhlasim, ze je to PR clanek, pro mne osobne nebyl ani tak nudny, protoze ja smekam pred praci poradatelu a promoteru, kteri jsou schopni dat tuhle akci dohromady. Je bezne, ze soucasti aftertournamentovych aktivit je publikovani clanku, protoze i analyza a bilance pouziteho vybaveni a sluzeb patri k procesnim zakladum dobre akce, zejmena pri zameru akci zopakovat i v budoucnu. Pocteni o financni analyze a ekonomickem rozboru cele akce by rovnez nebylo spatne :-)

  • Daniel napsal:

    Toto je typický PR článek (promotérská společnost je bezpochyby komerční organizace jako každá jiná) – doporučoval bych ho příště umístit na jinou stránku serveru k dalším reklamám, kam patří. Ostatně i po stránce novinářského řemesla nemá článek na tomto místě dle mého názoru co dělat – jde o statistický výčet (a z mého pohledu navíc dosti nudný), nikoli slohový útvar …

  • Zapoj se do diskuze

    Jméno:
    E-mail:
    Váš příspěvek:

    TOPlist
    Mediaboard Square 300 Skanska
    Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017