DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Uplatnění pravidel o trestných ranách 2

A A A

Dobrý den pane Jone,
děkuji za odpověď na otázku k Uplatnění pravidel o trestných ranách, odpovědi však nerozumím. Původní otázka a odpověď ve zkrácené verzi zní:

moje otázka:
Míč je zahrán do bankru pod vysoký břeh a hráč prohlásí míč za nehratelný. Hráč se rozhodne použít pravidlo 28 o nehratelném míči. Hráč spustí míč (např. z důvodu neznalosti pravidel) za místo, kde míč v bankru ležel (prav. 28 b.), avšak mimo bankr. Podle mého názoru by měl dostat 3 trestné - 1 za nehratelný míč, 2 za porušení pravidel.

Vaše odpověď:
Pokud se dostane do místa, které by se dalo považovat za místo, odkud do bunkeru zahrál, pak obdrží skutečně jednu trestnou za nehratelný míč a dvě trestné za hru z nesprávného místa. Ale pokud se dostal pouze mimo bunker, pak v případě odehrání míče je to jednoznačná DQ!

Podle mého názoru (možná špatného) pokud hráč odehraje z místa, ze kterého do banku zahrál, potom se jedná o regulerní použití pravidla 28 a. pouze s jednou trestnou.
Pokud však míč dropne někde jinde mimo bankr, než na místě, ze kterého do bankru zahrál, proč potom DQ. K čemu by byly 2 trestné za porušení pravidla 28?
Prosím o vysvětlení a ještě jednou se omlouvám, pokud mi něco uniká.

S pozdravem
Jirka

Odpověď na dotaz


Jirko dobrý den.
Odzadu:

Za porušení Pravidla 28 je jenom jedna trestná.
Pokud hráč dropne míč mimo bunker, když ho měl dropovat v bunkeru, získává význmanou výhodu při hře z nesprávného místa (Pravidlo 20-7. Hra z nesprávného místa , c. Hra na rány) a pokud tento skutek neopraví před odehráním z následujícího odpaliště (nebo pokud neoznámí, že chce tuto skutečnost napravit předtím, než opustí poslední jamkoviště když k porušení došlo na poslední jamce kola), pak je DQ...
Rozhodnutí 28/10 však pamatuje na situaci, kdy hráč dropuje mimo bunker a přitom má dropovat v něm. A to tak že říká, že pokud hráč spustí míč mimo bunker a odehraje pak míč z takové pozice, která je velice podobná té, odkud by hrál ránu, kdyby zvolil možnost hrát z původního místa (podobná - ne stejná - takže nesprávné místo), pak obdrží jednu trestnou ránu za nehratelný míč a dvě trestné za hru z nesprávného místa místo DQ.

Já vím, že tohle zrovna není nejjednodušší případ, ale snad je to teď jasnější...




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017