DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Zkažená rána z vodní překážky (podruhé)

A A A

Zdravím Vás Michaeli!

Četl jsem Vaši reakci na téma Zkažená rána z vodní překážky (http://www.golf.cz/pravidlova-poradna/?show=744), protože jsem řešil na turnaji podobný problém. My jsme obdobnou situaci pořešili následovně a zajímalo by mne, zda správně.
Kolega po drive skončil ve vodní překážce, ze které odehrál a skončil v té samé vodní překážce (už ale nehratelně...).
Postupovali jsme následovně: v Pravidle 26-1. Úleva pro míč ve vodní překážce (které popisujete i Vy) je psáno
a. postupovat podle ustanovení Pravidla 27-1 o ztrátě rány a vzdálenosti tak, že bude hrát míč z místa, které je co nejblíže místu, ze kterého byl původní míč naposledy odehrán (viz Pravidlo 20-5)...
což podle tohoto pravidla znamená, že kolega bude hrát s jednou trestnou z té vody, ve které odehrál naposled zkaženou ránu. Znova ale už další ránu z vody hrát nechtěl a tudíž pak musel postupovat podle Pravidla 26-2 a. Míč odehraný ve vodní překážce (i) (s další jedné trestné)... nebo (iii) (také s další jednou trestnou). Takže se vydropoval, připočetl si DVĚ trestné a pokračoval. Věřím, že jsme (jak píšete) nebyli pekelně přísní, ale ctili jsme literu pravidel golfu ;)

Díky moc, zdraví a pěknou hru přeje (pokud ještě na ni vůbec najdete čas)
Petr V

Odpověď na dotaz


Petře dobrý večer!

Váš dotaz mi dělá velkou radost. ze dvou důvodů. Za prvé je to zcela normální situace, ve které si běžně neví rady hráči, za druhé, udělal jsem v tomto případě a právě v takové situaci šerednou chybu vloni při ME na Zbraslavi, takže si to rád projedu díky vašemu dotazu znovu!

Týká se to v první řadě Pravidla a. Míč se zastaví v té samé nebo jiné vodní překážce. Kolega zahrál drive do vodní překážky - 1.rána. Pak zahrál míč, jak ležel - 2.rána. Pak se rozhodnul, že nebude tenhle pokus opakovat, takže vzal normálně úlevu od vodní překážky (bod ii - postupoval podle Pravidla 26-1b nebo 26-1c) - 1 trestná - tedy třetí rána a po dropu hrál 4. ránu, takže jste na sebe byli přísní - mimochodem jsem tuhle chybu přesně udělal já ve flightu s hráčem Holandska...
Za dvě by to bylo, kdyby kolega nejdřív míč ve vodní překážce dropnul a teprve pak se rozhodnul, že ho nebude hrát a půjde "ven"...

Na hru moc času není o to víc si vážím vašeho přání! I Vám hezkou hru a ještě jednou díky za prima dotaz!




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017