DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

začátečnické dotazy

A A A

Dobrý den, pane Jone,

dovolím si obrátit se na Vás s několika dalšími "začátečnickými" dotazy.

1. nejdříve prosím ještě o upřesnění k mému předchozímu dotazu ohledně zapisování při nesoutěžním výsledku - viz. Vaše odpověď z 2.2.. V podstatě z ní tedy plyne, že hráč může zapisovat nesoutěžní výsledek i sám sobě. Platilo by to teoreticky i pokud bych šel sám? Nejde mi o to honit si triko uměle sníženým HCP, ani si ho naopak účelově zvýšit před nějakým turnajem, jen raději mám hru "o něco" a ne vždycky se mnou jde spoluhráč.

2. situace při odpalu. Hráč poměrně vysoko natýčkuje pro odpal driverem. "Povede" se mu luftšlág, zjistí, že by radši hrál přece jen železem. Ale natýčkováno je na hru železem moc vysoko. Předpokládám, že tím prošvihem je vlastně míč uveden do hry a nelze týčko s míčem beztrestně zatlačit ani jinak upravovat, zatímco hůl si může na další pokus o odpal vzít jakoukoliv jinou. Je to tak?

3. v pravidlech pro dropování bývá určení vzdáleností pro drop pomocí délky hole formulací "na vzdálenost hole nebo dvou holí od..." . Je to myšleno tak, že musí být jakožto místo pro drop použita právě takto odměřená vzdálenost a nebo lze dropovat od původního místa vlastně kdekoliv až maximálně do té předepsané vzdálenosti? Ta celková vzdálenost stejně není nijak přesně vyjádřitelná a záleží na volbě konkrétní hole a vlastně i na velikosti hráče, potažmo délce jeho holí.

4. míč je ve hře, při založení před dalším úderem se dotykem hole lehce vychýlí a následně vrátí do původní polohy. Před úderem je tedy v nezměněné poloze. Je toto trestné?

Díky moc za odpověď, snad bude užitečná i ostatním hráčům

Pavel Hruška

Odpověď na dotaz


Dobré ráno Pavle.
Pojedeme od začátku:

Ad 1) Určitě ne - v golfu si hráč nikdy sám sobě nezapisuje a to platí i pro nesoutěžní výsledek.

Ad 2) Předpokládáte naprosto správně. pokud by hráč v tomto případě týčkem pohnul, pak by dostal jednu trestnou ránu.

Ad 3) Ano, měření výseče, do které bude hrát spouštět míč (a třeba následně měřit, jestli se nezakutálel dál, než na dvě hole od místa, kam byl spuštěn) může proběhnout s libovolnou holí z bagu. Tedy nejlépe je použít driver nebo dlouhý putter. Vždy se měří výseč, do které - kamkoliv do výseče! - se následně míč dropne.

Ad 4) Není, mluví se (v anglickém originále Decisions) o tzv. "oscilaci" a má se za to, že se míč nepohnul.

Já díky za Vaše otázky, které prospěšnost odpovědí pro ostatní určují!
Tak hezkou hru!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017