Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Divné skóre v jamkovce

A A A

Dobrý den,
známý se účastní klubového mistrovství v jamkovce. Po nedávném kole, které vyhrál, se mi chlubil, že po odehrání prvních tří jamek vedl už "o 5 jamek". To mi nedává smysl a nejsem si jistý, jestli tomu mohu věřit, proto bych se chtěl zeptat, jestli taková bizarní situace skutečně může nastat?

Odpověď na dotaz



Dobrý den

Tak si představte, že může. Například takhle. Pokud jeho soupeř měl v bagu víc, než čtrnáct holí, pak porušil Pravidlo 4-4. A tady je trest definován takto; Po dohrání jamky, na níž bylo zjištěno porušení tohoto Pravidla, se upraví stav zápasu tak, že se odečte po jedné jamce za každou jamku, na níž došlo k porušení tohoto Pravidla. Nejvyšší možný trest v jednom kole je odečtení dvou jamek.

Pokud tedy po trojce zjistili, že soupeř nese patnáct holí, a váš kamarád vyhrál první tři jamky, pak se stav zápasu upravil podle trestu v Pravidle 4-4 a rázem vedl o pět...
A když už jsme u Pravidla 4 - Hole, pak v každém z těchto odstavců zjistíme, že mohl být soupeř vašeho kamaráda potrestán tímto trestem za spoustu dalších deliktů.

Tak pozor na hole při jamkovce a hezkou hru!

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Square 300 začínáme 6. 4. 2019