DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Výklad Rozhodnutí 18-2a/1

A A A

Dobrý den pane Jone,
narazil jsem na Rozhodnutí 18-2a/1 a nějak si nejsem jistý, co z toho plyne.. :-)

Otázka:
A player playing from the teeing ground misses the ball completely. He pushes his tee further into the ground and plays. What is the ruling?
Odpověď:
When the player made a stroke, the ball was in play (see Definition of “Ball in Play”). By pushing the tee further into the ground, he moved the ball and incurred a penalty of one stroke under Rule 18-2a and was required to replace it. However, when the player made a stroke at the ball without replacing it, he played under penalty of stroke and distance (see Rule 27-1a). This procedure overrides Rule 18-2a and, therefore, the penalty under Rule 18-2a does not apply.

Nejasná je mi tahle část: ...when the player made a stroke at the ball without replacing it, he played under penalty of stroke and distance (see Rule 27-1a)...

Znamená to, že když hráč zatlačil týčko do země a odehrál, hrál tím defakto novou ráno ("hra se ztrátou rány a vzdálenosti"), takže není vůbec penalizován? Tj. počítá se ten první prošvih, další rány, ale žádná trestná?

Děkuji za odpověď,
Tomáš

Odpověď na dotaz



Dobrý den Tomáši.

Rozhodně se trestná počítá. Played under penalty of stroke and distance jste sám správně přepsal textaci Rozhodnutí. Takže když hráč zahraje na odpališti "lufta", je to rána a míč je ve hře, pokud pak zatlačí týčko do země, pohnul míčem ve hře. Podle pravidla 18-2. Hráčem, partnerem, nosičem nebo výstrojí by měl míč vrátit na původní místo. Rozhodnutí ale na odpališti bere hráčův počin tak, že upřesňuje situaci (jen na odpališti!) a říká, že dostane jednu trestnou a pokud odehraje míč poté, co týčko víc zatlačil do země, zůstane jen u té jedné trestné a místo durhé se aplikuje trest ztráty vzdálenosti.

Takže "luft" = 1, pohnutí týčkem = 1 trestná, míč nebyl vrácen ale v tomto případě hráč nemusí míč vracet a jeho další rána tak bude rána číslo 3.

Díky za doatz a snad je vše jasné...




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017