Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Jak pri turnaji resit neznalost pravidel jineho hrace

A A A

Zdravim

Pri turnaji jsem delal zapisovatele zahranicnimu hraci (mel i lepsi HCP nez ja). Byla zde tudiz jista komunikacni bariera a ja si nebyl 100% jisty vykladem nekterych pravidel.

Hrac:
- prisel na start se zpozdenim (mozna i vetsim nez 5 minut).
- na 1 jamce si pred odehranim patu na greenu testoval patovanim rychlost greenu
- na 3 jamce jamku nedohral (byl cca 30 cm od jamky kdyz sebral mic) a nahlasil vysledek jako by to dohral

Vysledek jsem mu podepsal, protoze jsem si nebyl jisty penalizaci za vyse zminene problemy. Dodatecne jsem dostudoval, ze mel dostat minimalne 2+2 trestne a vysledek na 3 mu nemel byt uznany (hralo se na Stableford)...

Vysledky turnaje uz byly vyhlasene (zmineny hrac byl treti)...
Ma smysl takove veci jeste dodatecne resit ? A jak (rozhodcimu turnaje jsem situaci se zpozdenim 2 dnu popsal - neresil to).

Michal Husak

Odpověď na dotaz



Dobrý den

Další "děsící" dotaz Michale...
Začnu od konce;
- poté, co jsou výsledky soutěže vyhlášeny, je soutěž uzavřena, takže rozhdočí si v tomto případě nepočínal nesprávně
- pravidlové přestupky je potřeba řešit hned! Při třetí lize v Bohdanči se díky jednomu "dobrákovi", který si "nechtěl kazit víkend", zvrhlo všechno do šeredné hádky a málem fyzické konfrontace.

- máte svaté právo odmítnout podepsat score kartu a kontaktovat nejdřív rozhodčího nebo člena Soutěžního výboru, všechny sporné momenty s nimi ujasnit a pak podepsat správné výsledky. Takový postup je jediný správný - pokud totiž nejdřív podepíšete kartu a pak půjdete protestovat proti postupu, vystavujete se nebezpečí diskvalifikace rovněž, a to za vědomé podepsání nesprávného výsledku jako zapisovatel.

Ke konkrétním porušením;
- nedohraná jamka: pokud nahlásil výsledek místo škrtnutí jamky a tento výsledek na dané jamce znamenal, že získal byť jen jeden jediný bod, pak trestem je diskvalifikace
- testování: pokud vše proběhlo jak říkáte, pak podle Prav. 7-1b měl být rovněž diskvalifikován
- čas startu: pokud přišel na start se zpožděním a v propozicích turnaje nebylo upřesněno, že hráč obdrží dvě trestné rány pokud se dostaví do pěti minut od svého startovního času, pak měl být (opět) diskvalifikován. Pokud byla výjimka z této kondice pak měl dostat dvě trestné na první jamce.

Michale můžete mi na mail referee@pga.cz poslat informaci, o který turnaj šlo?
Tak hezkou hru a snad jsem Vám pomohl řešit situaci s pravidlovými excesy i komunikační bariérou.

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Square 300 začínáme 6. 4. 2019