Obarvení od 10. 6. 219 levá část
Obarvení od 10. 6. 219 pravá část
Obarvení od 10. 6. 2019 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Vysvětlení konkrétní pravidlové situace z PGA Tour

A A A

Vážený pane Jone,
Děkuji Vám za odpověď na moji otázku, ke které mně vedla konkrétní pravidlová situace z PGA Tour, protože jinak bych nad svojí včerejší otázkou "Míč ve vodní překážce" ani neuvažoval. Čerpal jsem totiž informace z článku "Davis se přiznal k porušení pravidel, Furykovi v Hilton Head daroval vítězství" v golf.idnes.cz, publikovanému dne 19.04.2010, kde mohou být také "novinářské" nepřesnosti, které nás, nadšené golfové amatéry, uvádějí v omyl.
Cituji z článku: "...Brian Davis poslal míček do překážky vedle greenu 18. jamky. Rozhodl se, že se z ní pokusí vyhrát, což se mu podařilo. Ale hned poté k sobě zavolal rozhodčího a sdělil mu, že má obavu, že se při nápřahu dotkl země. To je při hře z překážky považováno za zkoušení stavu překážky a trestáno dvěma ranami navíc. Věděl jsem, že jsem dotkl, řekl smutný Davis a dodal, že by nemohl žít s pocitem, že se nepřiznal. Rozhodčí ještě zavolal svým kolegům u videa, kteří kontakt s rákosím potvrdili." Konec citátu.
Žádám Vás o laskavé vysvětlení této situace ve vztahu k mojí včerejší otázce, abych se nedopustil případného porušení golfových pravidel.
Děkuji a zdravím
Vlastimil

Odpověď na dotaz



Dobrý večer Vlastimile

Tímto pravidlovým excesem jsme se v poradně zabývali prakticky ihned po dohrání turnaje Verizon Heritage. Také jsem Vám tento dotaz i s odpovědí posunul, takže jej najdete hned pod odpovědí na Váš dotaz. Davis dostal dvě trestné za porušení Pravidla 13-4c. Při nápřahu došlo k pohnutí ulomeným stéblem rákosí. Brian tedy pohnul v překážce volným přírodním předmětem a to byl moment, který zůstal divákům utajený. Za porušení Pravidla 13-4c jsou dvě trestné rány.

O tom jak toto porušení Pravidel přesně proběhlo jsem diskutoval po mailu s Tylerem Dennisem (CCed PGA TOUR), který do výkladu vnesl konečné světlo spolu s komentářem Nicka Falda a Jima Nantze.

Je to velice nešťastný trest, obzvlášť krutý při play-off. Podobný trest dostala (nikoliv v play-off) například Michele Wie za pohnutí suchým listem v bunkeru při backswingu. Ze způsobu jakým celý incident proběhl by si měli vzít příklad třeba všichni ti hráči, kteří mají problém přiznat, že se jim v roughu pohnul míč při založení...

Tak pozor na volné přírodní předměty v překážkách!

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Karlovy Vary Square 300 od 29.4.2019