obarvení leva cast 4. 4. 2018
obarveni prava cast 4. 4. 2018
obarveni top 4. 4. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Špatně nahlášená provize ?

A A A

Hezký den Michaeli,
dovoluji si vás pozdravit a požádat o radu v kuriozní situaci.

Tento víkend jsme hráli turnaj na rány bez úpravy HCP (pouze železy). Jeden hráč ve flightu zahrál na čtyřparovce asi 150m odpal těsně k autu. Jelikož nebylo zřejmé, jestli je míč (č.1) stále ve hře, tak se slovy: "Pro jistotu zahraji ještě jeden" odpálil na střed ferveje míč. č.2 do přibližně shodné vzdálenosti. Jelikož míč č.1 nakonec nebyl v autu, pokračoval dalšími dvěma ranami na green a současně zvedl míč č.2., který ve fligtu jak hráč tak další dva spoluhráči považovali za provizi. Na greenu mu však jeho zapisovatel oznámil, že měl hrát míčem č.2, protože ho jednoznačně neoznámil jako provizi. Hráč tedy pokorně ze strachu z DQ zvedl z greenu míč. č.1 a vrátil se na pozici zvednutého míče č.2, a spustil zde nějaký míč (neznámo zda č.1 nebo č.2) a jamku s ním dohrál. Jak tuto situaci řešit, respektive kolik trestných ran mělo být započítáno? Zapisovatel nadělil 2 trestné za zvednutí míče ve hře a milosrdně upustil od dalších trestných za hru nesprávným míčem či za cvičné rány. Byl oznámený úmysl o hraní provize a počínání zapisovatele v souladu s pravidly?

Předem děkuji za odpověď
Marek

Odpověď na dotaz


I Vám hezký den, Marku.
A hned pro začátek jen komentář: ajajaj...

Takže za prvé: přesně věta "pro jistotu zahraji ještě jeden" je zmiňovaná (ve velice příbuzném znění) v Rozhodnutích jako nedostatečná. Hráč musí jasně deklarovat další míč jako míč provizorní! Takže opravdu nehrál provizorní ale nový míč.

Pak tedy zahrál první ránu původním, druhá byla trestná (protože nenahlásil provizorní míč), třetí byl drive "míčem č.2", dostal jednu trestnou za pohnutí "míčem č.2" ve hře, dvě trestné za hru nesprávným "míčem č.1", dejme tomu že věděl, kam "míč č.2" umístit, takže ho umístil správně a skutečně umístil míč č.2, takže pokračoval sedmou ránou.
Pokud ale míč nesprávně vrátil (dropnul místo umístil – umístil místo dropnul – nebo prostě hrál z nesprávného místa), pak si připočítá další dvě a bude tedy hrát devátou, pokud při tomto špatném postupu vezme jiný míč, než měl vzít, pak mu to bude odpouštěno.
Pokud ale vezme jiný míč a správně ho spustí nebo umístí a odehraje ho, pak dostane dvě trestné za neoprávněné nahrazení míče a bude tedy opět hrát devátou ránu...

Marku mazec, co? Otázka zapisovatele; není to v pořádku lidsky, pravidlově ano...
Ještě že jste hráli "jen tak" ;o)!!!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Olomouc 9. 4. 2018