Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Dotek v prekazce, ze které nakonec nehraji ...

A A A

Přeji pěkný den a moc díky za SUPER poradnu.

Dovolil bych si položit jeden trošku teoretický dotaz (byť vznikl na základě skutečné události), na který jsme nedokázali najít odpověď. Situace - hráč skončí druhou ranou (krátká příhra) v překážce (myslím, že je jedno zda je to voda nebo bunker - řekněme, že se jedná o bunker). Míč najde a chystá se ho hrát jak leží. Při cvičném švihu se dotkne písku. Měl by to mít za 2 trestné .. nicméně on se v tom okamžiku rozhodne, že nebude hrát míč jak leží, ale s 1 trestnou se vrátí o těch pár metrů zpět na místo původní rány a bude ji opakovat z původního místa. Zcela stranou ponechme důvody, které ho k tomu rozhodnutí vedou - ať snaha se vyhnout trestu, nebo např. zjištění, že povrch bunkeru je tvrdý jak kámen a tudíž nevhodný pro zamýšlenou ránu, či snad jen ztratil "morál" nebo něco takového...

Otázka zní - platí 2 trestné za dotyk holí v překážce ve které leží míč, když z ní vlastně vůbec nehodlám a nebudu hrát?

Ještě jednou díky moc za čas a trpělivost
Honza G.

Odpověď na dotaz


Honzo díky za fajn slova a jdeme na Váš dotaz.
Odpověď je totiž jednoduchá: ano, platí. Je potřeba si vždycky nejdřív rozmyslet, co budete dělat. Takže hráč dostane dvě za porušení Pravidla 13-4 a pak ještě další jednu kvůli nehratelnému míči a návratu na původní místo podle Pravidla 28a, takže bude hrát šestou ránu.

Hezkou hru Honzo!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
18.10.SotograndeAndalucia Valderrama Mas
18.10.Shanghai, TBA
25.10.Shanghai, WGC - HSBC Champions
25.10.New TaipeiSwinging Skirts LPGA Tai
25.10.Al KhaimahRas Al Khaimah, 2017 Gol
1.11.Antalya, TTurkis Airlines Open
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018