Pravidlová poradna s Michaelem Jonem
Mosty a lávky



Dobrý den pane Jone,
chtěl, bych se Vás zeptat na jednu z variant hry ve vodní překážce - skrz vodní překážku prochází most nebo jiná cesta a míč se na ní zachytí.
Mohu hrát ránu či pat z tohoto místa se založením či bez?
Spoluhráč na turnaji tvrdil, že lze na mostu založit (a i tak učinil), ačkoliv červené kolíky zcela jednoznačně vedou po celém břehu na obou stranách. Toto tvrzení mi připadalo nelogické, protože most je evidentně uvnitř VP a v případě, že by tam nestál tak je míč pod vodou a založit nelze. (situace z Ypsilonky jamka č.4)
Díky za Vaši odpověď i za celou poradnu
Honza
Odpověď na dotaz
Honzo dobrý den.
Je to neuvěřitelně jednoduché a je to klasická situace. V Pravidle 13-4 se dočtete všechny zakázané úkony v překážkách. Z toho pramení Vaše nedůvěra vůči založení na mostě, když je celý uvnitř překážky a chápu to.
Most je nepohyblivá závada (tedy pokud není prohlášen za nedílou součást hřiště) a ve velice důležité POZNÁMCE pod Pravidlem 13-4 se dočteme toto:
Poznámka: Hráč se smí kdykoli, a to i při založení za míč nebo při nápřahu k úderu, dotknout holí i jinak jakékoli závady, konstrukce prohlášené Soutěžním výborem za nedílnou součást hřiště nebo trávy, křoví, stromu nebo jiné rostoucí rostliny.
Takže na mostě můžete založit i když je v překážce.
Honzo mějte prima hru a klidně se mostu dotkněte, pokud na něm skončí Váš míč.
Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!
« Předchozí dotazNásledující dotaz »
19.4. | San Antoni | Valero Texas Open |
19.4. | Rabat, Mar | Trophee Hassan II |
19.4. | Greater Lo | Hugel-JTBC Championship |
19.4. | Maroko | Lallam Meryem Cup |
20.4. | Antalya,Tu | Turkish Airlines Challen |
23.4. | Mstětice | Czech Pro-Am |