DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Obsloužená a zároveň potrefená praporková tyč mimo green

A A A

Zdravím Vás Michaeli,

jak je to prosím při obloužení praporkové tyče při hře na green z pozice mimo green? A teď:
1. Trefená tyč zůstane v jamce, protože ji obsluha nestihne vytáhnout
2. Tyč je sice vytažena včas, ale je zasažena mimo jamku (obsluha ji buď drží nebo nedrží)
3. K případům 1. i 2. : mění výsledek to, že je obsloužená spoluhráčem anebo hráčovým kedíkem?

Dobrý úlet, že? :)

Předem děkuji
Milan

Odpověď na dotaz


Milane úlet to rozhodně není! Naopak, prima téma pro kohokoliv.

Nejdřív základ - hráč si smí nechat obsluhovat praporkovou tyč kdykoliv, tedy i při hře z pozice mimo green.

Pro odpověď na jedničku musíme do Rozhodnutí;
Decision 17-3/2 odpovídá následovně (ve zkratce a budeme rozebírat jen tresty ve hře na rány);
- pokud spoluhráč úmyslně nevytáhnul fangli, aby přivodil hráči penalizaci, pak je obsluhující spoluhráč DQ a hráč má právo putt beztrestně opakovat.
- pokud spoluhráč nevytáhnul fangli jen proto, aby míč nepřejel daleko nebo neujel z greenu po silnějším puttu, pak obsluhující spoluhráč obdrží dvě trestné podle Pravidla 1-2 (ovlivňování míče) a hráč dvě trestné za zasažení fangle.
- pokud spoluhráč nevytáhnul fangli protože si nevšiml, že hráč puttuje, nebo protože byl vyrušen nebo protože tyč vytáhnout nešla, pak hráč obdrží dvě trestné za 17-63 a obsluhovatel neobdrží žádný trest.

Ad 2) pokud je tyč obsluhovaná a poté zasažená, je to prostě za dvě trestné, jedno jak a kde k tomu dojde (v ruce, odoložená...)

Ad 3) Milane je to jedno, jde o to, jestli tyč byla nebo nebyla obsluhovaná kdykoliv předtím, než hráč zahrál ránu.

Díky za bezva dotaz Milane!!!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017