Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Trefeni spoluhracova míče na fairwai

A A A

Dobrý den Michale,
mám dotaz k situaci, která se odehrála při kvalifikačním turnaji na Kunětické hore. Na jamce č. 12 par 4 jsme všichni odehrali drivy. Spoluhráč hral druhou ránu a trefil muj míč na fairwai (200m od greenu) a trefený míč se posunul asi o dva metry. Následovala moje rána směr jamka, načež jeden hrač z flightu mi udělil dvě trestné rány a argumentoval tím, že jsem měl míč umístit na místo původní - tedy o 2m. Vím, že toto pravidlo o umístění míče zpět na místo původní je platné na greenu, ale tuto situaci jsem nikdy neřešil. Vznikla diskuse a každý z hráčů i s pravidly v ruce ji vysvětloval jinak. Prosim o váš profesní výklad jak tuto situaci příště správně řešit a podle kterého pravidla.
Děkuji
Michal B.

Odpověď na dotaz


Michale i Vám dobrý den.

Situaci řeší Pravidlo 18-5:
Jestliže míčem ve hře, který je v klidu, pohne jiný míč pohybující se po úderu, musí se míč, kterým bylo pohnuto, vrátit na původní místo.
S jedním dodatkem, který vyplývá z Pravidla 20-3c. Pokud víte, kde přesně ležel Váš míč, než ho míč spoluhráče postrčil, pak ho umístíte. Pokud to nevíte (třeba z 200 metrů nevíte, jestli to byly dva metry nebo pět) pak míč spustíte na místo, které odhadujete. Toto je beztrestné. Ve Vašem případě jste narazili na znalce Pravidel. Jen je škoda, že Vás spoluhráč nejdřív nevaroval a rovnou Vám ty dvě "vyťal". Bylo by férovější, kdyby Vám poradil jak správně postupovat. To totiž není trestné, protože se to týká Pravidel.

Tak Michale příště vrátit všude a díky za dotaz!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
20.9.Atlanta, Tour Championship
20.9.Vilamoura,Portugal Masters
21.9.Almaty,KazKazakhstan Open
24.9.Adendorf, Castanea Resort Champion
27.9.Kuala LumpSime Darby LPGA Malaysia
27.9.KaskádaMoneta Czech PGA Tour
TOPlist
Square Marsann 17. 9. – 27. 9. 2018