DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Oprava pitchmarku na greene v drahe patu

A A A

Dobry den,
bol som s kolegom hrat na jednom slovenskom ihrisku, kde nas chvilu pozoroval marsal.

Ja som dohral svoju jamku sposobom, ze som po prichode na green omarkoval svoju loptu, opravil pitchmark, ktory bol pred loptou v drahe mojho puttu (zhodou okolnosti moj kvoli backspinu lopty po dopade). Nic ine som s puttrom v drahe puttu nezatlacal.
Po odohrati lopty dosiel marsal a povedal, ze na turnaji nech to radsej nerobim. Ja som sa ho opytal, ze co tym mysli. On, ze mam si nechat pitchmark opravit inym hracom ak je v drahe puttu. Na to som sa neveriacky pozrel na svojho kolegu a hovorim marsalovi, ze pokial viem tak jedina vec ktoru mozem upravovat v drahe puttu je urcite pitchmark.

On ze nemam pravdu.
Samozrejme nechcel som sa s marsalom o tom hadat. Tak som si to overil dodatocne v pravidlach, kde som to nasiel.
Chcem si len teda potvrdit, ci oprava pitchmarku je v sulade s pravidlami a neznamena vylepsovanie drahy puttu ako tvrdil marsal.

Dakujem
S pozdravom
Robert

Odpověď na dotaz


Dobrý den Roberte.
Samozřejmě máte pravdu Vy. A naprostou. Nevím, kde to maršál vzal, ale rozhodně to bylo úplně nesprávně. Hráč má nárok opravit v dráze puttu stopy po dopadu míče a to nejenom svého (dodávám jen tak pro jistotu).

Tak si odpověď vytiskněte a až budete zase hrát na stejném hřišti, vyřiďte mu prosím, že ho nechávám pozdravovat! ;o)




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017