Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Míč ztracený za vodní překážkou

A A A

Ostravice, jamka č.10. Hráč zahraje ránu doprava směrem na podélnou vodní překážku. Není jisté, zda překážkou prošel nebo ne. Míč v přehledném terénu za překážkou nebyl nalezen. Lze pokračovat s úlevou od vodní překážky nebo je nutno se vrátit a opakovat ránu z odpaliště?

Děkuji za odpověď. Vladimír

Odpověď na dotaz



Dobrý den Vladimíre.

K tomuto konkrétnímu případu lze říct toliko, že míč musí být ve vodní překážce nalezen,
nebo musí být známé (například kdokoliv stojící poblíž může potvrdit, že míč v překážce skutečně je, eventuelně bylo jasně vidět, že míč ve vodě skončil)
nebo prakticky jisté (neexistuje možnost, aby se míč ztratil mimo překážku - všechno je vysekáno, je to tvrdý nepodmáčený terén, nikde nejsou žádné stromy, o které se míč mohl odrazit...),
že míč se v překážce ztratil.

Jinak, pokud nebylo jisté ani známé, že míč v překážce skutečně skončil a nebyl v ní nalezen, je nutné jej považovat za ztracený mimo vodní překážku a hráč nemůže postupovat podle Pravidla 26-1 a dropovat v místě, kde míč naposledy proťal hranici. Musí postupovat podle Pravidla 27-1 a spustit míč co nejblíž místu, odkud zahrál poslední ránu a připočítat si jednu trestnou.

V případě Ostravice a jamky číslo deset bych si dovolil tvrdit, že míč bude nejspíš ztracený mezi stromy. Ale neexistující jistota, že se neodrazil od nějaké větve tak, že nikdo nemá ani potuchy, kam vlastně nakonec letěl, by mě jako rozhodčího v dané situaci nutila požádat hráče, aby si připočítal jednu a vrátil se zpátky.

Takový je golfový život.
Hezkou hru!

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Square 300 začínáme 6. 4. 2019