Obarvení od 10. 6. 219 levá část
Obarvení od 10. 6. 219 pravá část
Obarvení od 10. 6. 2019 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

V bunkeru

A A A

Dobrý den, rád bych se zeptal na následující situaci, která se nám stala. Míč je v greenside bunkeru, je po dešti a tudíž pěkně mokro. Necháte svůj bag na té straně greenu, kudy budete přecházet k další jamce. Ke greenu si nesete jenom sand wedge a putter. Protože je všechno nasáklé, odložíte si putter do bunkeru tak, aby stál na hlavě hole a grip tím pádem krásně kolmo trčel z bunkeru ven. Je to důvod k trestu, který mi spoluhráč vnucoval? Díky za odpověď. Mirek

Odpověď na dotaz

Dobrý den Mirku.
Pokud hráč odloží v jakékoliv (!) překážce své hole, nebo třeba hrábě v bunkeru, jedná se o případ, při kterém hráč netestuje stav překážky a tudíž nebude trestán. Veledůležité slovo je v tomto případě slovo „odloží“. Pokud totiž hráč hrábě nebo hole odloží tak, že přitom cokoliv zapíchne do půdy ve vodní překážce nebo do písku v bunkeru, pak jednoznačně stav překážky testuje! A tady už je jednoznačně v kolizi s pravidlem 13-4 a tedy pod trestem dvou trestných ran.
Pokud náš hráč ve výše uvedeném příběhu pouze položil hlavu hole na písek, netlačil na ní a ani se nesnažil nějak ji zavrtávat do písku, pak ze situace měl vyjít beztrestně.

Hezkou hru!

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

Následující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Karlovy Vary Square 300 od 29.4.2019