DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Mic ve vode nebo ne po nekolikate (rozhodnuti 27-2a/2.5 )

A A A

Situace ze souteze drustev v Ostravici.
Hrac nezna hriste, zahraje mic ktery zmizi v "potencialne problematickem prostoru". Hrac hraje provizorni mic.
Pote zjisti ze "potenicalne problematicky prostor" je souvisla vodni prekazka a neni sance ze by byl mic mimo vodu. Mic se nenajde.

Rozhodnuti privolaneho rozhodicho - protoze jsi hral provozorni mic, predpokladal jsi ze mic je ztraceny mimo vodu a pokud mic fyzicky nenajdes ve vode, musis pokracovat s provizornim micem.

Podle mne ale plati rozhodnuti 27-2a/2.5 "Player Plays Provisional Ball in Belief Original Might Be Lost Outside Water Hazard Then Discovers There Is No Possibility of Its Being Lost Outside Water Hazard" a provizorni mic je treba opustit a situaci resit jako vodu.

Za postup doporuceny rozhodcim (pokracovat hranim provize) by si hrac vykoledoval 2 trestne za hru nespravnym micem.

Tak jak je to tedy spravne?
Michal H.

Odpověď na dotaz


Dobrý večer Michale.
Dal jsem si trochu načas, že? Oslovil jsem s Vaším dotazem rozhodčí, kteří Vámi uvedenou soutěž řídili. Konkrétně hlavního rozhodčího I.ligy, kolegu (velice zkušeného kolegu) Jiřího Kaminského. A tady je jeho reakce:

Dobrý den Michale, marně pátrám ve své paměti kdy a na které jamce jsem toto rozhodnutí vydal. Ptal jsem se kolegy, který se mnou rozhodoval 1.ligu v Ostravici, a takové rozhodnutí nevydal a ani mne v průběhu soutěže o ničem neinformoval. Pokud byste ten „potenciálně problematický prostor“ popsal přesněji (jamku a dopadovou plochu) mohli bychom se bavit konkrétněji. Na hřišti v Ostravici je těchto „potenciálně problematických prostorů“ celkem hodně, ale ne vždy lze vámi citované rozhodnutí použít, jelikož nelze s určitostí tvrdit, že míč je ztracen ve vodní překážce. V případě, že opravdu neexistuje jiná možnost, než že je míč ztracen ve vodní překážce, máte samozřejmě pravdu a hráč musí zanechat hry provizorním míčem a postupovat podle pravidla 26-1.
K druhé části vašeho dotazu, nemusíte se bát dvou trestných ran za hru z nesprávného místa, jelikož Vám toto místo bylo určeno rozhodčím a podle pravidla 34-2 je rozhodnutí rozhodčího konečné (i když může být chybné).

Věřím, že popíšete místo přesněji, abych Vám mohl tuto situaci vysvětlit.

S pozdravem
Jiří Kaminský – rozhodčí 1.ligy ČGF


Ke slovům Jirky Kaminského nemám žádné doplnění Michale.




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017