DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Míč ztracen v jamce :-)

A A A

Dobrý den,
dnes jsem slyšel o takovéto situaci:
Hráč přihrával na green, na který dobře neviděl. Za greenem je vodní překážka. Přišel, hledal, nenašel - dropoval nový míč u vody s trestnou, přihrál na green. Až poté zjistil, že původní míč je v jamce (!!!)..., kde ho předtím nikdo nehledal. Spoluhráči ho pravděpodobně "donutili" hrát novým - druhým míčem, protože ho uvedl do hry v souladu s pravidly, čímž byl původní míč ztracen.

Je možné, aby byl míč ztracen v jamce?
Pokud uvedený postup je správný, šlo situaci nějak zachránit? (tedy kromě podívání se nejprve do jamky...)

Díky za odpověď, kolega říkal, že se mu to opravdu stalo.
Milan

Odpověď na dotaz


Milane děs běs a hrůza!!!!!

Definice: Míč ve hře (Ball in Play) Míč je "ve hře", jakmile hráč zahraje ránu z odpaliště. Míč zůstává ve hře, dokud není zahrán do jamky, kromě případů, kdy je ztracen, je mimo hřiště, byl zvednut nebo byl nahrazen jiným míčem bez ohledu na to, zda je či není takové nahrazení povoleno.
Jakmile je míč v jamce, je jamka dohrána. Hra na dané jamce tedy byla ukončena a i když hráč dropnul další míč na vodě, nic to nemění na faktu, že platí výsledek dosažený míčem, který ležel v té chvíli na dně jamky. Jakmile zjistil, že jeho původní míč je v jamce, stačilo jen zvednout míč dropnutý na vodní překážce (ať už ho odehrál či nikoliv a ať už s ním stihnul zahrát kolik ran chtěl, než zjistil, že jeho původní už je v jamce) a zapsat rány zahrané míčem, který si našel cestu do jamky. Chudák kolega...




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017