Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Zasažení míče při cvičném švihu

A A A

Dobrý den pane Jon,
rád bych se Vás též zeptal na problém cvičného švihu:

v předchozím dotazu na tuto problematiku jste dle pravidel odpověděl na dotaz kolegy golfisty, že pokud pohne balonkem při cvičném patu, má si udělit jednu trestnou a hrát z původního místa.

Jenže mě se to zdá dost nelogické: popíšu Vám dvě situace:
1. cvičným švihem budu tak šikovný:-)), že balonek spadne do jamky
2. cvičným švihem mimo green si pošlu balonek do nehratelne polohy např. v bankru a tak si ho rád vyndám a dropnu na původní místo od kud jsem hrál s jednou trestnou.

Mě by přišlo logičtější za všech okolností považovat pohnutí balonkem za ránu ať je úmyslná nebo ne.

Důvod situace 2.
Zahraji špatnou ránu do nehratelné polohy a mohu vesele tvrdit to nebyla rána, ale omylem jsem se dotkl balonku a bude to pro mě výhodnější s jednou trestnou hrát z původního místa. To samé, ale opačně situace 1 pohnu neumyslně balonkem a on spadne do jamky a já budu vesele tvrdit to byl úmysl.

Samozřejmě se předpokládá etické chování atd, jen jsem se snažil popsat dvě herní situace. (musím se přiznat, že dosud jsem, pokud se mi toto situace povedla, hrál míč z místa kam jsem zahrál neúmyslným úderem a počítal jsem si to jako rámu)

Důvod: tímto by se zamezilo spormým situacím (pohnul jsem balonem připisuji si ránu a je úpně jedno, jestli úmyslně nebo neúmyslně a hraji z místa kam se balon posunul)

Děkuji za odpověď a připojuji se k Vašim fanouškům poradny
Petr

Odpověď na dotaz


Petře dobrý den
V odpovědi na Váš dotaz musím nejprve začít trochou teorie a hlavně historie.

Za sestavení a výklad Pravidel je zodpovědná R&A Limited sídlící ve slovutném StAndrews. Na vytváření všech souvisejících dokumentů se podílejí zástupci USGA, EGA, ale také PGA´s Europe, PGA America, PGA Tour European PGA Tour... Prostě ti, kdo jsou povolaní. My povolaní nejsme. Jsme povolaní k tomu, abychom Pravidla dodržovali. Rozhodčí jsou pak od toho, aby pomáhali s výkladem a správným řešením. Právě tak jsem v jednom z dotazů odpověděl v intencích Pravidel na dotaz týkající se pohnutí míčem při cvičném švihu.

Velice rychle po tomto úvodu;
- ad 1. napíšete si trestnou, vrátíte ho na původní místo (umístíte!) a zkusíte si ještě jednou trefit jamku prvním puttem
- ad 2. napíšete si trestnou, vrátíte ho na původní místo (umístíte!) a zkusíte netrefit znova nehratelnou polohu, například tu v bunkeru

Logičtější by to nebylo. Protože například chytit míč do ruky na greenu dvacet metrů od jamky a donést ho do ní by v tomhle případě znamenalo taky pohnout míčem ve hře a tvrdit že to byl putt...?

Petře nemáte za co děkovat a doufám, že jste v odpovědi našel logické vysvětlení.



Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
18.10.SotograndeAndalucia Valderrama Mas
18.10.Shanghai, TBA
25.10.Shanghai, WGC - HSBC Champions
25.10.New TaipeiSwinging Skirts LPGA Tai
25.10.Al KhaimahRas Al Khaimah, 2017 Gol
1.11.Antalya, TTurkis Airlines Open
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018