Pravidlová poradna s Michaelem Jonem
Měření při dropování v bunkeru



Zdravím,
přidávám ještě jeden dotaz:
Když míč v bunkeru prohlásím za nehratelný, je jedna z možností dropovat na vzdálenost dvou holí. Jak by se to správně mělo provést? Většina hráčů na běžném turnaji prostě míč vezme, ukročí kamsi zpět nebo stranou a míč spustí.
Předpokládám, že by se asi měla označit původní poloha míče, naměřit jednu hůl, označit, naměřit druhou hůl... Ale smím položit hůl na písek, případně si do něj při měření dělat značky (prstem, zapichováním týček)?
Je někde popsaný postup, jak se vůbec má správně měřit (nejen v bunkeru)?
Díky za vysvětlení, možná se bude hodit i jiným (soudě podle toho, co občas vídám na turnajích...)
Milan
Odpověď na dotaz
Milane dobrý den ještě jednou
Nejdříve si musíme říct, že pokud je situace s dropováním přehledná, hráč nic neměří a evidentně spustí míč do vzdálenosti, kterou Pravidla pro danou situaci požadují, pak je vše OK. Jde o to, že byla naplněna litera zákona a míč leží tam, kde ležet má, celý proces proběhl tak, že urychlil tempo hry. Pokud dojde na řešení bez měření a spoluhráčům/ovi se postup hráče nelíbí, je možné pak (opatrně aby nedošlo k pohnutí míčem, který může být ve hře!) dodatečně změřit, zda vše vyhovovalo. Jestliže ano, míč je ve hře a můžeme pokračovat. Jestliže ne, pak v souladu s Pravidlem 20-6 hráč opraví spuštění míče korektně.
Jestliže situace bude nepřehledná (míč leží v křoví...) nebo "na hraně" (budou rozhodovat centimetry, zda se bude dropovat na faiway nebo ještě pořád do roughu...), pak Vámi zmíněný postup (Předpokládám, že by se asi měla označit původní poloha míče, naměřit jednu hůl, označit, naměřit druhou hůl...) sice není vyžadován ani popsán Pravidly, ale je z hráčského hlediska naprosto správný. Ne vždy je všechno v Pravidlech, hodně věcí se týká právě té golfové cti, která by měla v určitých situacích velet k postupu, který znamená v překladu "Hele, jdu na to čestně...", bez ohledu na to, jak moc čestný připadám sám sobě každé ráno před zrcadlem.
No a k tomu dotyku písku v bunkeru (nebo půdy nebo vody ve vodní překážce). Všechno je v Pravidle 13-4, konkrétně ve Výjimce 1:
Jestliže hráč žádným způsobem nevyzkouší stav překážky ani si nezlepší polohu míče, není trestán, pokud
(a) se dotkne půdy nebo volného přírodního předmětu v překážce nebo vody ve vodní překážce následkem pádu nebo aby pádu zabránil, při odstraňování závady, při měření, při označování polohy míče nebo sbírání, zvedání, umisťování nebo vracení míče na původní místo podle kteréhokoli Pravidla nebo
(b) odloží v překážce své hole.
Takže snad jenom pozor na to zapichování a čmárání prstem, lepší bude pouze pokládat mince nebo týčka na povrch, dotyk při jejich sbírání je pak naprosto v pořádku.
Snad Vám i ostatním kolegyním a kolegům ty odstavce pomohly.
Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!
« Předchozí dotazNásledující dotaz »
19.4. | San Antoni | Valero Texas Open |
19.4. | Rabat, Mar | Trophee Hassan II |
19.4. | Greater Lo | Hugel-JTBC Championship |
19.4. | Maroko | Lallam Meryem Cup |
20.4. | Antalya,Tu | Turkish Airlines Challen |
23.4. | Mstětice | Czech Pro-Am |