DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Caddie

A A A

Dobrý deň.
Cez víkend som absolvoval Skga Tour v Báči. Prvé kolo som zahral lepšie ako môj kamarát a tak som pred druhým kolom mal 2 hodiny čas, kedže sme išli s kamarátom jedným autom na turnaj. Jeho štartovný čas bol 8:20 a môj 10:10. Nechcelo sa mi už trénovať na puttingu pred kolom, tak som sa rozhodol, že mu pôjdem robiť caddyho na prvých 5 jamiek a potom sa vrátim a zahájim svoje kolo. Štartér mi povedal na štarte, že toto konanie by bolo v rozpore s pravidlami. Spýtal som sa aj najbližšieho rozhodcu a ten mi zas povedal, že by to bolo chápané ako prieskum ihriska. Taktiež mi zakázal ísť na ihrisko ako caddy.
Skúšal som toto niekde nájsť v pravidlách, ale nenašiel som nič, čo by mi bránilo robiť caddyho pre kamaráta pred zahájením môjho kola. Chcem sa spýtať, či rozhodca pri tejto otázke postupoval správne. A to sa nemôžem ani ako divák pozrieť pred začiatkom môjho kola na ihrisko? A ani v propozíciach súťaže skga tour som nič o tomto nenašiel.

Ďakujem za odpoveď.
Roman

Odpověď na dotaz


Dobrý den Romane
Snažil jsem, než Vám odpovím, najít všechny potřebné podklady na serveru SKGA. Kde jsem je také samozřejmě bez problémů našel. V této chvíli musím potvrdit, že pro rozhodnutí, které padlo ve Vašem případě, nic nehovoří. Zůstává jediná možnost a tou je eventuelní Dodatek nebo Doplněk k podmínkám soutěže, který by omezoval funkci nosiče i jinak, než jak je uvedeno na stránkách SKGA jednak v propozicích turnaje a jednak v podmínkách soutěže SKGA Tour. Mrzí mě to směrem k Vám i směrem ke kolegům rozhodčím, ale pokud máte na SKGA Tour jediné omezení (zákaz nošení pro profesionály) pak došlo k pochybení...

Protože Rozhodnutí 6-4/8, Hráč startující v soutěži zároveň vykonává funkci nosiče pro jiného hráče, který startuje ve stejné soutěži říká že;
?: Dva hráči, kteří startují ve stejné soutěži v rozdílných časech ve stejný den, plní funkci nosiče jeden druhému (Přesně Váš případ). Je toto povoleno?
O: Ano.

Kolegové, kteří řídili tento turnaj, možná nevěděli o existenci takového Rozhodnutí a přišlo jim jen principielně nefér, aby Vás nechali hrát, když jste už viděl zblízka pár greenů. Bohužel (opakuji - pokud neexistoval nějaký dodatek k podmínkám soutěže, který jsem nikde nenašel) to ale byla jejich chyba a neměli Vám bránit ve startu do vašeho kola.

Je mi to líto a věřím, že se příště do takové situace nedostanete. Přeji Vám hezkou hru do dalších turnajů SKGA Tour!



Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017