Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Uprava pravidiel - video a DSQ

A A A

Dobry den,
kedze uz som tu za "stourala", tak si nemozem odpustit tuto otazku.

Minuly tyzden USGA a R&A vydali rozhodnutie, ktore je presne v intenciach ako som pisal davnejsie pri pripade Harrington. Vtedy som hovoril, ze vobec nie je s duchom pravidiel a ferovosti ta diskvalifikacia Paddyho, ked si myslel, ze lopticka oscilovala a nejaky super HD slow motion na druhy den dokazal, ze sa o jeden dimple nevratila na povodnu poziciu a teda on podpisal nespravnu skorkartu. Podla mna to bolo nefer, lebo konal podla najlepsieho vedomia a nemal sancu bez takeho zaznamu rozlisit, co sa stalo.
Teraz je uprava rozhodnutia, ze ak sa na zaklade takehoto zaznamu zisti chyba, ale hrac v case hry nemal sancu vediet alebo zistit, co sa stalo, tak sa mu iba upravi skorkarta o prislusne trestne body a nebude mat DSQ. Dokonca som bol sokovany, ze v Rozhodnuti pouzili presne moj priklad ohladom nezaregistrovatelneho dvojdotyku lopty pri hre z bunkra, ktory iba HD kamera odhali (mimochodom, ten ste nazvali hypotetickou spekulaciou, ak sa dobre pamatam). Viete sa teraz stotoznit s takouto zmenou pravidiel, alebo nadalej si myslite, ze v pripadoch ako bol Paddy je jedinym spravnym trestom DSQ? (samozrejme, vtedy to bolo presne podla litery pravidiel, ale nie v sulade s duchom pravidiel ;-) )

Dakujem za odpoved a budem sa snazit, aby moje dalsie pripadne otazky boli standardne. Len to je cim dalej tym tazsie, kedze ste ma aspon ciastocne doucili pouzivat pravidla aj rozhodnutia a mna zaujimaju prave tie veci na hrane a Vasa interpretacia.

Peto

Odpověď na dotaz


Dobrý den Peťo
Už jsem měl strach, že jsem Vás odradil od přispívání do Poradny! Důležité pasáže Vašeho příspěvku jsem vyboldoval a nyní ve zkráceném znění (celé je tady: http://www.golf.cz/wp-admin/admin.php?page=poradna/poradna.php&d_edit=221) znovu připojuji moji tehdejší odpověď, respektive ty pasáže, které budou navázány na Vaši dnešní polemiku.

Dobrý večer

- nespravedlnost to nebyla. Vše bylo vyřešeno čistě a podle Pravidel
- popis s otáčkami míče, FBI, SlowMo a dvojdotykem beru jako snahu dramatizovat situaci a hrotit jí, ale přesto souhlasím; ano, ani sto rozhodčích by to nepoznalo
Návrh Tima Finchema má logiku a určitě (protože se jedná o případ z jedné z nejvyšších profesionálních sérií, což je vždy startér diskuzí na patřičné profesní úrovni a hlavně pod patřičnou střechou a u patřičného stolu) se jím budou v St Andrews zabývat seriozně.
R&A, jako celosvětový řídící orgán golfu, je zodpovědná za písemnou formulaci Pravidel golfu i Pravidel amatérského statusu.
Pravidla golfu se vyvíjejí po dobu více než 250 let a jsou napsána a revidována R&A a United States Golf Association. Od roku 1952, R&A a USGA úzce spolupracují na tvorbě jednotného kodexu pravidel tak, aby všude na světě, kde se hra hraje, byla Pravidla jednotně aplikována.

Naozaj si myslite, ze takato DQ je v sulade s duchom pravidiel a golfu?
Ano! Vůbec o tom nepochybujte - stoprocentně si to myslím. Ani není možné si myslet, že to OK nebylo. Pak by Pravidla neplatila.

samozrejme, podla sucasnych pravidiel je to DQ, ak si tam trestnu ranu nezaratal, avsak textacia pravidiel sa menila uz x krat, takze sa moze menit dalej...:-)
Ano, ale nyní bylo vše v souladu s platným textem Pravidel golfu.
V případě oznámení takového vyjímečného prohřešku, který se týkal Padraiga Harringtona, by – podle mého ryze soukromého názoru – možná mohlo být zvažováno pouze dodatečné udělení trestných ran. Určitě by se to nikdy nesmělo týkat běžných porušení zásadních a základních pravidel (nesprávné místo, nesprávný míč, aut, provizorní míč, úlevy...) jako v případě Villegase.


Takže mne, stejně jako Vás, šokovalo, že v R&A použili stejnou strukturu rozlišení v případech Harrington vs. Villegas!

Vy mne možná ještě pořád nechápete - NE NEMÁM DNES PROBLÉM S NOVÝM ROZHODNUTÍM 33-7/4.5 A BUDU HO S NADŠENÍM APLIKOVAT, POKUD (nedej bůh ;o) DOJDE K TAKOVÉ KOMPLIKOVANÉ SITUACI NA TURNAJI, KTERÝ BUDU ŘÍDIT. Právě tak musím opět zdůraznit, že TEHDY SE NEDALO V PŘÍPADĚ PADRAIGA HARRINGTONA NIC JINÉHO DĚLAT, NEŽ UDĚLIT DQ, zároveň ale také dodávám, ŽE JSEM NOVÝM ROZHODNUTÍM NADŠENÝ, už proto, že se potvrdila všechna moje slova, která padla v mých odpovědích týkajících se dotazů na dané téma v minulosti.

Hezkou hru Peťo a pozor na HD SLOW-MO kamery okolo greenů!



Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
18.10.SotograndeAndalucia Valderrama Mas
18.10.Shanghai, TBA
25.10.Shanghai, WGC - HSBC Champions
25.10.New TaipeiSwinging Skirts LPGA Tai
25.10.Al KhaimahRas Al Khaimah, 2017 Gol
1.11.Antalya, TTurkis Airlines Open
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018