Obarvení od 10. 6. 219 levá část
Obarvení od 10. 6. 219 pravá část
Obarvení od 10. 6. 2019 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Tee times - doplnenie otazky o starterovi

A A A

Dobry den,
opatovne dakujem za odpoved.

V jednom bode sme sa vsak trochu neporozumeli. "Po tee time" som myslel, ze tee time mam oficialne o 8.40 a toto sa deje o 8.41 kvoli tomu, ze predchadzajuci flajt hral jamku dlhsie. Ja som pri tee k dispozicii uz od 8.30. "Pred tee time" by som myslel, ze prvy flajt by bol rychly a ja si nateeckujem a idem takto hrat uz o 8.38.

Starter cely cas sa sprava normalne a nic nenaznacuje, ze by sme nemali hrat hned ako sa uvolni green.

Predpokladam, ze ak by som hral ako pisem 8.41 - ale hned po tom ako sa uvolni green - tak nicim neporusim pravidla, aj ked pred tym nezaznie vyslovne "Mozte hrat" od startera. Samozrejme, ak by povedal, ze mam pockat, alebo zacneme 8.45, tak by som to poslusne respektoval.

Cize moja otazka je, ci keby som vo vyssie opisanom pripade zahral uder, ci by ma mohol diskvalifikovat za trening pred turnajom, respektive, ci by bol rozdiel, ak by sa to stalo o 8.38.

Dakujem,
Peto

PS
Bez startera som hral asi 3x z toho dva krat na nemenovanom country ihrisku v Cechach... Ale to bolo davnejsie.

Odpověď na dotaz



Dobrý den Peťo

Pojďme ještě jednou k jádru věci bez rozboru 8.38 nebo 8.41. Je-li přítomen startér, měl by mít věci pod kontrolou, aby k podobnému excesu nedošlo. Na druhou stranu je-li přítomen startér, měl by hráč automaticky vnímat jeho osobu tak, že start řídí startér.

Můj rozbor minule směřoval k tomu, že startér také musí všechny věci na startu řešit asertivně a příjemně. To další (hlavně podle Vašeho doplnění) si rozebereme v následujících řádcích.

K otázce v závěru; ano, mohl. Protože Váš startovní čas je 8.40 a startér nedal povel k zahájení hry a ještě není 8.40, bylo by možno považovat Vaši ránu za ránu mimo turnaj a tedy tréninkovou. Podle 7-1 jde o DQ. Ale existuje Rozhodnutí 7-1b/1, které v případě jedné rány odehrané z předních odpališť první jamky mimo hranice hřiště připouští podle Pravidla 33-7 změnu DQ v trest dvou trestných ran Soutěžním výborem jako adekvátní řešení situace. A do tohoto rozhodnutí by se zřejmě mohl vejít i postup Vámi zmíněný v otázce. Záměrně píšu "zřejmě mohl" a to z jednoduchého důvodu. Trest DQ v takovém případě musí změnit na dvě trestné Soutěžní výbor a já neumím a nemůžu obecně předpovídat výsledek jednání členů Soutěžního výboru jehož nejsem členem. Předpokládám, že na mnou řízeném turnaji bych takovému hráči doporučil změnit trest na trestné rány, ale ani tak nevím, jak by můj návrh dopadl při projednávání v Soutěžním výboru.

Proto drobná rada všem; pokud je na startu startér, čekejte na jeho pokyn. Jestliže je nesoustředěný a unikne mu, že už můžete hrát, zeptejte se ho, jestli můžete. Díky za dotaz.

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Karlovy Vary Square 300 od 29.4.2019