Obarvení od 10. 6. 219 levá část
Obarvení od 10. 6. 219 pravá část
Obarvení od 10. 6. 2019 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Stableford - skorkarta

A A A

Dobry den,

V Pravidle 32-1b o stablefordovych sutaziach som sa docital: "Zapisovatel je zodpovedny iba za zapisanie poctu ran na jamke, kde spoluhrac dosiahol aspon jeden bod."
V Pravidle 32-2a su uvedene pripady,za ktore je trest diskvalifikacia a okrem ineho to je: "Nespravne skore na jamke, to znamena ked zapisane skore je nizsie ako skutocne zahrane, s tym, ze ziaden trest sa neudeli, ak porusenie tohto pravidla neovplyvni vysledok na jamke."

Kam smerujem.
a) Prva je jednoducha situacia na rozcvicenie, ak sa niekto v skorkarte pomyli a miesto 9 uderov napise "iba" 8, cim dosahuje aj tak 0 SF, tak ziaden trest nehrozi. Spravne?

b) Druha je pomerne casta situacia na turnajoch. Pokazim jamku a nedam putt (siesta rana na jamke), ktory by znamenal 1 SF. Neunuvam sa dohrat jamku z 20cm, zdvihnem loptu, ale zapisovatelovi poviem, nech mi tam napise 7 (nech mi pocitac pre mna spocita pocet ran - ixsko znamena, ze pocitac rany nespocitava - na vysledok turnaja vobec ziaden vplyv). Dobre si vykladam vyssie uvedene pravidla s tym, ze ja ako hrac trest dostat nemozem, lebo jamka je za 0 SF (netto aj brutte SF) a zapisovatelovi to moze byt jedno, lebo je zodpovedny iba za skore na jamkach, kde uhram aspon 1 SF a neuvadza sa, ze co musi/moze robit na jamke za 0 SF, cize je to na nom...asi...

c) Ak b) je bez trestu, tak mozem teoreticky poziadat o zapisanie 9 ran, ak siestou ranou skoncim niekde tesne pri greene, siedma by uz bola za 0 SF, nechce sa mi dohravat a chcem urychlit hru, ale zase chcem aby mi pocitac spocital pocet ran, tak si priratam 3 rany a zahlasim tych 9?

Znovu dakujem,
Peto

PS
Najma s pripadom b) som sa stretol velmi casto.

Odpověď na dotaz



Peťo, Peťo, Peťo...

Ano, všechny odstavce tak, jak jste je popsal, si vykládáte relativně správně. Až do chvíle, kdy bude na turnaji hraném na Stableford vypsáno i brutto a někdo, kdo takhle nahlásí šest, když zvedne po páté ráně míček dva centimetry od jamky, nebo nedej bože dokonce zahlásí devět po šesti ranách pět metrů od greenu v roughu, vyhraje v bruttu nějakou cenu...

O co Vám přesně jde? Aby Vám počítač spočítal rány? Vždyť nemůžete říct, že jste zahrál 126 když v nich budete mít nedohrané jamky...? A na druhou stranu - co Vás nutí nechat to přepočítat server? Na každé kartě je kontrolní útržek nebo prázdný sloupec, kam si můžete (ba dokonce byste měl!!!) své výsledky psát, takže sečíst osmnáct políček, ve kterých budou zahrnuty i nesmírně pofidérní čísla nedohraných jamek, by neměl být problém, ne...? Když škrtám, mám v kartě křížek a hotovo, co Vy na to?

Nehledě na to, že se taky spousta hráčů neorientuje v handicapovém systému a tak se může stát, že si budete přát napsat sedm s tím, že za to už stejně body nejsou. Pak se zjistí, že za tu sedmičku ještě bod máte a bude se (kromě Vaší jasné DSQ) ještě zjišťovat, jestli to zapisovatel udělal vědomě. V případě, že se prokáže, že ano, bude DSQ i zapisovatel.

Pišme do karet to, co tam má být. Když jsem šestou ránu do jamky nedohrál, nebudu si je psát. Tak vypadá pravda černá na bílém.

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Karlovy Vary Square 300 od 29.4.2019