Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Nehratelny mic - doplnujuca otazka

A A A

Dobry den,

ja sa len chcem spytat, ci neporusujem pravidla, ak prehlasim lopticku za nehratelnu, bez toho aby som ju nasiel???

Je mi jasne, ze pod trestom jednej rany a straty vzdialenosti mozem kedykolvek (az na par vynimiek) uviest hned do hry novu lopticku. Cize to, co urobil pan VD je urcite v poriadku, len mi ide o to, ci to prehlasenie o nehratelnej lopte (ktora v tom momente bola skor stratena ako nehratelna) je v poriadku.

Dakujem,
Peto

PS Este moja reakcia na tie Malacky a pana VD. Suhlasim, ze ked ste tam prvy krat, tak je to lepsie neskusat, ta neistota a adrenalin je zabijak dobreho svihu. Ale ked to mate odskusane, viete aku palicu hrat, uz ste green par krat trafili, kvoli bezpecnosti sa samozrejme riadne presvedcite o volnosti greenu, tak je to iba tazka par 3 s sancou na nezasluzeneho albatrosa. A gratulujem k tomu paru, lebo je to velmi tazky par 5, ked sa to hra konzervativne. Je to mimoriadne zle naprojektovane jamka.

Odpověď na dotaz



Dobré poledne Peťo

Kdyby to v pořádku nebylo, nebyla by odpověď taková, jakou jsem napsal, to mi věřte... ;o)

Na potvrzení mých slov existuje jednak jasný vývod z Pravidel - v Pravidle 28 se o povinnosti najít míč předtím, než ho prohlásím za nehratelný, nic nepíše - a také si vezmeme k ruce Decisions, kde hned v prvním rozhodnutí u Pravidla 28 (Dec.28/1) je psáno že;
Hráč smí postupovat s trestem ztráty vzdálenosti a jedné trestné rány (podle Pravidla 28a) aniž by našel svůj míč.

Nemáte za co, já děkuji za dotaz.

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Square 300 Daily Fitness od 4. 3. 2019