Obarvení od 10. 6. 219 levá část
Obarvení od 10. 6. 219 pravá část
Obarvení od 10. 6. 2019 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Padraig Harrington - Abu Dhabi

A A A

Dobry den,

verim, ze budem prvy z touto otazkou. Co si myslite o tejto diskvalifikacii? Ja osobne s tym absolutne nesuhlasim. Vsetky predchadzajuce podobne rozhodnutie (Villegas etc) som bral. Avsak tu je podstatny rozdiel, podla mna. Volnym okom asi nebolo mozne postrehnut, ze lopticka sa posunula a neslo o oscilaciu. Cize rozhodnutie neprislo vdaka samotnej TV, ale vdaka detailnym spomalenym zaberom, ktore nemal k dispozicii ani Paddy ani rozhodcovia. Villegas pri svojej diskvalfikacii umyselne odstranil nejake stebla travy. To sa da jednoznacne vidiet volnym okom. Ked Poulter posunul markovatko, tak to bolo jasne vidiet. Ale tu Paddy nemal sancu.

Ak sa zavedu diskvalifikacie za nieco, co dokaze odhalit iba moderna technika, tak to moze mat podla mna vazne dosledky. Rozhodnutie 26-1/17 ohladom vodnych prekazok (hovori o tom, ze ak hrac spravi uprimny odhad, kde lopta presla hranicou prekazky, ktory nie je spochybneny, kym zahra loptu, tak ani neskorsie odhalenie nespravnosti tohto odhadu sa neberie do uvahy) je velmi rozumne. Bohuzial pri oscilacii a zrejme aj mnohych inych pravidlach nieco take chyba...
Este by ma zaujimala ako by to dopadlo pri teorii co rozvinul Paddy. Paddy by k pripadu zavolal rozhodcu. Vysvetlil by mu, ze jeho lopticka podla jeho najlepsieho vedomia a svedomia iba oscilovala. Rozhodca by sa spytal kedikov, divakov a spoluhracov, nikto by nevidel, ze lopticka sa pohla, tak Paddymu povie, ze OK, moze hrat bez trestnej rany. Kamera by ich na druhy den usvedcila z omylu. Bol by Paddy disqualifikovany?

Dakujem, Peto

Odpověď na dotaz



Peťo dobrý den

Je mi líto, ale nemohu s Vámi souhlasit. Byla to snad Harringtonova nepozornost nebo třeba i soustředění na následující putt, kdy hráč "v rauši" (nota bene s dobrým výsledkem v kartě) nedokáže včas zalarmovat mozkové buňky i jiným směrem. I ze záznamu je vidět, že míč se jasně pohnul. Být na jeho místě (což se - uznávám - lehko řekne), zastavím činnost, zavolám zapisovatele, třeba i rozhodčího, třeba dojde i k přezkoumání záznamu a následně - pakliže závěr bude stejný, tedy že míč se pohnul - beztrestně míč vrátím do správné polohy a zahraju ránu.

Takto řešených případů znají všechny túry za ta léta spousty. A ke druhé části dotazu - pokud by rozhodčí na místě řekl, že vše je ok, pak by v tomto případě DSQ nebyla následně aplikována. Jinak TV dokáže mnoho věcí zkreslit (viz. můj "Televizní rulling" v záveru přímého přenosu z turnaje na Čeladné v roce 2009, který vyvolal bouřlivou zápornou reakci). Cítím, že je Vám Paddyho líto, ale vše proběhlo korektně a tak, jak je i v takových případech zvykem...

Díky za zajímavý dotaz!

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Karlovy Vary Square 300 od 29.4.2019