Obarvení od 10. 6. 219 levá část
Obarvení od 10. 6. 219 pravá část
Obarvení od 10. 6. 2019 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

*2019 Odpaliště II

A A A

Dobrý den pane Jone,
vrátím se ke svému dotazu ohledně neprotnutí kamenů. Vyjádřil jsem se nepřesně, míč po kolegově ráně odpaliště zcela opustil, byl cca 10m daleko, ale rána nešla přes kameny. Podařila se mu taková pěkná "pravoúhlá" rána. Proto si myslím, že ta jedna trestná byla v pořádku. Kdyby míč zůstal na odpališti, hraje jak leží nebo týčkuje a hraje 2., to je jasné.

Marek


Odpověď na dotaz

*2019
Marku dobrý den,
K vašemu upřesnění - váš spoluhráč mohl beztrestně pokračovat druhou ránou z místa, kde se míč po první ráně zastavil. Stále - i v této situaci - platí tato část mé odpovědi z první reakce:
Jak dřív tak i teď je nepodstatné, jestli míč po ráně protne kameny. I když míč při pokusu o ránu kompletně minete, rána se počítá a míč je ve hře.
Takže i míč, který neprotnul kameny a skončil cca 10m daleko mimo odpaliště je ve hře, a nic v Pravidlech nenutí hráče připsat si povinně trestnou a jít znovu zpátky. Už proto, že základem golfu číslo jedna je snažit se hrát míč jak leží.
Pouze pokud hráč chce využít úlevu, pak mu Pravidla nabízejí možnosti úlev beztrestných (15.2 - pohyblivé závady, 16 - Úleva od abnormálního stavu hřiště...) nebo úlev s jednou trestnou ránou (17 - Trestné oblasti, 18 - Ztráta rány a vzdálenosti, 19 - Nehratelný míč). Pokud hráč chce hrát svůj míč, pak pouze ve třech případech tak nesmí učinit a musí brát povinně úlevu;

18.2a(2) - míč mimo hřiště, zpátky s jednou trestnou,
13.1f - povinná úleva od nesprávného jamkoviště, beztrestně
2.4 - oblasti se zákazem hry, podle toho, jak je oblast značená, trestné území povinně s jednou trestnou, abnormální stav hřiště beztrestně, aut s jednou trestnou a ztrátou vzdálenosti

Takže - stejně jako v první odpovědi - trochu jste kolegu osolili. Nicméně i on nese svůj podíl na zbytečně přísném řešení situace, protože neznal zřejmě dostatečně Pravidla. Ale na druhou stranu si třeba jen věřil, že mu ta jedna trestná na výsledku zápasu nijak neublíží a nechtěl pokazit jinak prima den, a tak se prostě nehádal.

Díky za doplnění Marku a hezkou hru!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Karlovy Vary Square 300 od 29.4.2019