Obarvení od 10. 6. 219 levá část
Obarvení od 10. 6. 219 pravá část
Obarvení od 10. 6. 2019 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

*2019 Žlutá trestná oblast vers. drop zóna

A A A

Dobrý den,

při Regionální kvalifikace družstev mládeže - smíšených družstev do 16let 11.5. v Mladé Boleslavi jsem byl svědkem následující situace.
Jamka č. 17 - ostrovní grýn - celý byl označen jako žlutá trestná oblast (voda okolo ostrůvku byla také žlutá trestná oblast). Hráč A přehrál grýn a míč skončil za grýnem ve \"žluté vodě\". Rozhodčí umožnil hráči využít příslušnou DZ.
Hráč B zahrál do \"žluté vody\" ještě před grýnem (míč se nedostal až na ostrůvek. Rozhodčí v tomto případě použití DZ neumožnil a hráč musel postupovat dle pravidla 17.d. Bylo to správné rozhodnutí? Jaká jsou vlastně pravidla pro možnost využití DZ?

Děkuji Mirek

Odpověď na dotaz

*2019


Dobrý den Mirku.

Pokud není přesně vymezeno v místních pravidlech, že dropzóna platí jen pro určité specifické podmínky (například pokud míč naposledy překročí jasně definovanou určitou část hranice TU), pak je drop zóna jako doplněk k dispozici pro míč v dané trestné oblasti bez toho, kde do ní vstoupil. Tedy pokud vše proběhlo, jak popisujete, půjde u hráče B o špatné rozhodnutí rozhodčího. Ale...
Kdysi na Čeladné skončil na dvaníctce Chris Wood na cestě. Hrál s Jimenezem a Levetem, takže s nimi šlo cirka 70 diváků. Byl ode mne ještě pár metrů a už se ptal stroze "Kam?", já řekl vlevo... On říká "Ale hrát to jak leží můžu, že?", já na to že určitě. Zahrál skvělou ránu z asfaltu na green. Po dropu by ležel ve šťovíku a na jílu a ještě by mu směr hry zacláněl strom. Lidi řvali, pohnuli se kupředu a jeden strejda se ke mně naklonil a říká "Ty jsi ale blbec, já bych mu tu úlevu dal..."
Co tím chci říct? Říkám si, jestli jste třeba nepřesslechnul nějakou podstatnou část rozhovoru. Nebo třeba taky hráč prostě chtěl rovnou dropovat a na možnosti se vůbec neptal, pak mu rozhodčí taky nesmí drop zónu přímo nabízet...

Pokud tedy bylo vše přesně, jak píšete, pak to bylo chyba rozhodčího.

Díky za dotaz Mirku!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Karlovy Vary Square 300 od 29.4.2019