Obarvení od 10. 6. 219 levá část
Obarvení od 10. 6. 219 pravá část
Obarvení od 10. 6. 2019 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

*2019 Tricky Bunkers

A A A

Dobry den pan Jon, okrem priania vsetkeho dobreho a gratulacii Vam rozhodcom k mimoriadne vydarenej zmene pravidiel (okrem dropovania), mam dve situacie v bunkri, ktore mi nie su jasne. 1) Zahram uder z bunkru, lopta dopadne mimo bunkru, potom otestujem piesok (alebo uhrabem bunker...) a vzapati zistim, ze lopta sa mi kotula naspat do toho isteho bunkra, ci uz kvoli gravitacii, ked na chvilu zastala ale neudrzala na svahu a po chvili isla dole, alebo backspin a topografia terenu mi lopticku vracia naspat. Dostanem trestnu ranu aj ked som tie ukony vykonal PREDTYM ako sa lopta vratila naspat do bunkru a konal som v dobrej viere, ze lopta je mimo bunker? 2) Zahram uder z bunkru. Pohrabem bunker, otestujem piesok... Ale potom zistim, ze tento bunker ide okolo celeho greenu a moja lopta skoncila v tom istom bunkri, ale na druhej strane greenu. Je za to jedna trestna? Dakujem a pekny den, Peto M

Odpověď na dotaz

*2019
Dobrý den. Omlouvám se za prodlevu

Peťo, ad 1)
beztrestně

ad 2)
Tady bych dal důraz na jedno slovíčko, které jste použil. Nechci vás nějak extrémně přesvědčovat, ale je to důležité i pro ostatní. Když jste při druhém "uklízení" hrabal, snažil jste se pečovat o hřiště nebo jste záměrně testoval? Je mi jasné, že jste to takhle nemyslel... :) Pokud jste tedy jen pečoval o hřiště a teprve po urabání bunkeru zjistil, že míč je v tomtéž bunkeru ale na druhé straně greenu, pak je to taky beztrestné.

Hezkou hru ještě jednou!





Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Karlovy Vary Square 300 od 29.4.2019