Golf Geum obarvení  nové levé 6.12.2018
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 pravá část
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Chyba rozhodčího

A A A

Dobrý den,
dnes jsme měli na mistrovství spornou situaci a nevíme, jak ji vyřešit. Hráčka zahrála svůj odpal z týčka do outu, který ale nebyl out přímo této jamky, ale jamky předchozí. Hráčka nevěděla, zda-li je míč v outu nebo ne. Zavolala si tedy rozhodčího, který potvrdil, že míč v outu není a hráčka pokračovala ve hře. Rozhodčí ale poté zjistil, že udělal chybu a míč byl v outu, i přes to, že to nebyl out přímo dané jamky. Jaký je tedy další postup? Zahrála hráčka z outu a má být diskvalifikována? Nebo nevadí, že zahrála z outu, protože rozhodčí rozhodl, že v outu není? Mají pravidla větší váhu než slovo rozhodčího?

Děkuji za odpověď
Adam Sedlák

Odpověď na dotaz



Ouch...

Postup je jednoduchý - rozhodčí (tedy doufám, že to byl rozhodčí nominovaný k řízení tohoto turnaje a ne nějaký kolemjdoucí náhodný rozhodčí) rozhodl, že míč není v autu. Hráčka posléze (tedy doufám, že opravdu v autu byla a nejde o chybu v posouzení) měla / mohla být informována o chybném rozhodnutí rozhodčího, aby se předešlo dalšímu šíření chyby. Nicméně je důležité si přiomenout, že Pravidlo 34-2 (snad nejkratší Pravidlo golfu vůbec) říká, že Jestliže Soutěžní výbor jmenuje rozhodčího, je rozhodnutí tohoto rozhodčího konečné.
Proto "úřední svolení" pokračovat hrou z autu je oficiálním posvěcením rozhodčího beztrestné...

Adame díky moc za dotaz! Lépe neumím odpovědět a po pravdě mne zajímají ještě nějaké detaily pro lepší dokreslení situace. Třeba hřiště a jamka, na které se to stalo. Ale to nevadí. Snad vám bude tahle odpověď stačit. Hezkou hru!





Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018