Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Je dropnutý míč míčem ve hře?

A A A

Dobrý den pane Jone, při včerejší kvalifikaci družstev žáků do 14let ve Mstěticích došlo na jamce č.9 k následující situaci.

Hráč zahrál druhou ránu směrem mezi grýn a vodní překážku jamky č. 9. Po příchodu flajt zjistil, že se míček nenachází ani na grýnu ani v prostoru mezi grýnem a vodní překážkou (červená). Usoudili tedy, že míč skončil v oné překážce a v souladu s pravidly vzal hráč úlevu (s trestem) a provedl drop. Nicméně ještě než odehrál tento dropnutý míč, všiml si, že původní míč leží ve sprikleru. Po konzultaci s oficiálním rozhodčím dropnutý míč zvedl a dohrál jamku (po beztrestném dropu od sprikleru)na PAR. Nemyslím si, že sejednalo o správný postup, neboť tím, že \"dropnul vodu\", uvedl do hry nový míč a měl hrát tento.
Mýlím se já, nebo se zmýlil rozhodčí, když mu povolil hrát původní míč? Samozřejmě, že tím, že hráč postupoval dle rozhodnutí rozhodčího, tak se mu PAR počítal jako správný výsledek.

A ještě jeden případ ze stejného turnaje. Hráč na jamce č.8 zahrál do bankru u grýnu tak, že mu v další ráně překážela palisáda od které (dle vydaných místních pravidel platných pro tento turnaj - nepohyblivá závada) vzal free drop. Tomuto byl výše zmíněný rozhodčí přítomen a prohlásil, že drop je \"s jednou trestnou\". Hráč (žák) nesměle prohlásil, že má podle místních pravidel nárok na free drop. Po této odpovědi, si rozhodčí tato pravidla přečetl a prohlásil \"máš pravdu, spletl jsem se\". Neví, ale neměl by se rozhodčí seznámit s místními pravidly ještě před turnajem ??? ;-)

S pozdravem Mirek

Odpověď na dotaz



Dobrý den Mirku.

Tak jsem celou situaci probral s týmem, který turnaj řídil... ;-)

Začnu palisádou. Občas se stane, že pracujete dlouhodobě s odlišnými podmínkami soutěže a místními pravidly (Hard Card) a pak se vám povede říct něco, co slyšet nechcete. Jako u té palisády. Profesionálové nemají (na většině jejich turnajů) beztrestnou úlevu od zdí uvnitř překážek. A to je přesně případ palisády v bunkeru na osmičce ve Mstěticích. Udělal jsem podobnou chybu, když jsem špatně posoudil na amatérském turnaji fakt, že do karty hráče zapisoval caddy. Taky jsme to napravili...

Co se týká devítky... Ani jeden z oficiálních rozhodčích si nevybavuje, že by se na jakémkoliv podobném rozhodnutí na devítce podílel. Otázka je, jestli si to jen nepamatují, nebo jestli situaci neřešil někdo, kdo byl omylem za oficiálního rozhodčího považován. Nicméně:
Rozhodnutí 26-1/3.5 lze na danou situaci aplikovat. Kdybych přicházel jako hráč ke greenu devitky ve Mstěticích a neviděl míč na první pohled, byl bych taky přesvědčený, že míč je ve vodě. Uvedené Rozhodnutí na situaci, kdy hráč dropne míč na vodu a následně najde původní míč mimo vodní překážku ještě před odehráním míče dropnutého podle 26-1, říká, že hráč nemůže pokračovat míčem původním ale míčem dropnutým s jednou trestnou za úlevu od vodní překážky. A ano, podle Rozhodnutí 34-2/2 je rozhodnutí rozhodčího konečné i v případě, že tímto svým rozhodnutím povolil hráči porušit Pravidla. Zůstává tedy otázkou, zda danou situaci opravdu řešil rozhodčí který byl oficiálním rozhodčím turnaje...

Díky za dotaz a hezkou hru.





Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
24.9.Adendorf, Castanea Resort Champion
27.9.Kuala LumpSime Darby LPGA Malaysia
27.9.KaskádaMoneta Czech PGA Tour
28.9.Saint-QuenRyder Cup
28.9.Paris, FraThe 2018 Ryder Cup
28.9.Urturi,SpaChallenge de España
TOPlist
Square Marsann 17. 9. – 27. 9. 2018