Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Ještě k Philu Mickelsonovi

A A A

Dobrý den Michaeli,

mám ještě několik dotazů k situaci z US Open.

Mohl celou situaci řešit Phil tak, že by počkal až se míč zastaví, pak ho označil jako nehratelný a vrátil se a putoval s jednou trestnou z původní pozice nad jamkou?

Předpokládám, že jakoukoliv pozici míče mohu označit jako nehratelnou, tedy pokud by se míček zastavil na greenu i pozici na greenu?
Tím by Phil ušetřil ránu a nikdo by ho nemohl napadat z porušení golfové etikety. Nebo i takovéto využití pravidel může být považováno za poručení golfové etikety?

Pokud je moje teze správná, budu na greenu na původní pozici míček dropovat nebo umisťovat?

Díky,
Radek

Odpověď na dotaz



Dobrý den Radku.

Máme tady dalšího Leftyho. Radku vezmu celý váš text a do něj vložím reakce:

Mohl celou situaci řešit Phil tak, že by počkal až se míč zastaví, pak ho označil jako nehratelný a vrátil se a putoval s jednou trestnou z původní pozice nad jamkou?
Ano!!! Zcela jednoznačně. Proto mi hned od začátku trochu vadilo, jak se některé komentáře - ať už sarkasticky nebo velice vážně - zmiňovaly o Philově bezprecedentní znalosti Pravidel.

Předpokládám, že jakoukoliv pozici míče mohu označit jako nehratelnou, tedy pokud by se míček zastavil na greenu i pozici na greenu?Ano, přesně tak.
Tím by Phil ušetřil ránu a nikdo by ho nemohl napadat z porušení golfové etikety. Nebo i takovéto využití pravidel může být považováno za poručení golfové etikety?
Rozhodně bych nechtěl polemizovat o tom, co by se vyrojilo v případě, že by využil tohle řešení, které je skutečně o ránu "lacinější". Já bych mu DQ nedal.

Pokud je moje teze správná, budu na greenu na původní pozici míček dropovat nebo umisťovat? Radku budete ho umisťovat - viz. Pravidlo 20-5 d)

Díky za dotaz a skvělý úhel pohledu na tenhle exces. Hezkou hru Radku!





Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Square 300 Daily Fitness od 4. 3. 2019