Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Hrábě v bunkeru

A A A

Dobrý večer pane Jone,
především děkuji za skvělou poradnu, listuji si v ní velice rád. Je fajn, že se mám kde zeptat. Prosím o posouzení této situace.
Míč mi skončil v širokém bunkeru a jdu ho odehrát. Beru sebou hůl a hrábě. Hodím, nebo odložím hrábě do písku.
Je to zkoušení písku? Mám trestné rány?
Předem děkuji za odpověd a přeji úspěšný Nový Rok
Váňa

Odpověď na dotaz



Dobrý den pane Váňo

Nejprve k vašemu dotazu. Vůbec nejlépe bude vzít si na pomoc Rozhodnutí 13-4/21:
?: Hráčův míč leží v bunkeru. Hráč náhodně pohodí hrábě do bunkeru, aby je mohl použít po odehrání míče. Při tomto úkonu není ani pohnuto míčem ani nedojde k vylepšení polohy míče. Bude hráč potrestán?
O: Ne. Odložení hrábí v bunkeru je povoleno. V tomto případě je pohození hrábí do bunkeru ekvivalentem jejich odložení.
Pokud by hrábě pohnuly míčem, pak by hráč dostal jednu trestnou ránu za pohnutí míčem a míč by musel být vrácen na původní místo podle Prav.18-2a.


Ovšem k tomu se ještě sluší dodat důležitá poznámka. Protože hráč odloží (rozumí se naplocho) nebo odhodí (rozumí se pustí z ruky, než se hrábě dotknou písku) hrábě, není pochyb, že netestuje písek. Pokud by ale hrábě například nejdřív zapíchnul hroty nebo dokonce obráceným koncem - násadou do písku a teprve poté je upustil, pak jednoznačně porušuje Pravidlo 13-4 Míč v překážce; Zakázané úkony a dostal by za porušení tohoto Pravidla dvě trestné rány.

Pane Váňo díky za Váš dotaz a také za slova chvály. I Vám přeji vše nejlepší v roce 2011 a kromě zdraví také spoustu úspěchů při hře!

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Squaree 300
Square 300 Daily Fitness od 4. 3. 2019