Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Založení, bunker, odklízení předmětů holí, putter

A A A

Dobrý den,
Dekuji za super poradnu.

Mam na vas par dotazu.
Zaprve, porad mi neni jasne pravidlo o zakladani, o to vic, ze ho nekteri podle me nerespektuji. Kdyz zalozim za mic, mice se nedotknu, ale je to napr. v roughu a mic se lehce pohne (0,3cm), je to trestne?
A kdyz zalozim mic je v klidu, ale kdyz se zacnu naprahovat, mic se lehce pohne, to je trestne?
Dale jsem nedavno slysel, ze by se prirodni veci nemohly oddelat holi (klacik putterem z drahy puttu), je to pravda?
A jeste dva dotazy.
Stala se mi takova zajimava vec. Kdyz jsem byl v bunkru uletel mi z kapsy kapesnik a spadl do pisku, nasledne jsem ho hrabemi vytahl, je to trestne?
A jeste jedna zvlastnost, PRO trener mi lehce rukama zohl patr, protoze podle nej byl nevhodny, mohu s nim hrat turnaje?

Predem dekuji a preji hezkou hru,
Honza

Odpověď na dotaz



Dobrý den Honzo!

Evidentně žijete na golfu pestrý život a to je moc prima! Jdeme na to:

1), 2) a 3) Záleží na tom, jestli máte na mysli, že se míč opravdu pohne, tedy pohne a zastaví na jiném místě. Pokud totiž máte na mysli takzvanou "oscilaci" (už se tady do mne jednou kdosi pustil a začal mi vysvětlovat, že s tím oscilace nemá nic společného, tak předem zdravím...), kdy přiložíte hůl za míč, stlačíte trávu i s míčem a když pak hůl zvednete, míč se opět i s trávou dostane do původní polohy, je to beztrestné.
Pokud ale založíte a míč se oparvdu pohne = pohne a zaství na jíném mkístě, pak jste pohnul míčem, je to s jednou trestnou a musíte míč vrátit do původní polohy.
4) odsunout z dráhy puttu klacík hlavou putteru, stejně tak list nebo větvičku holí na fairwayi či v roughu zcela jistě můžete a ovšem beztrestně. Jen pozor na pohnutí míčem, protože se často stává, že ve vzpřímené pozici a snaze ledabyle a rychle něco odsunout hráč klidně přehlédne, že míč se větvičky dotýká a její rychlé odsunutí má za následek jeho pohyb.
5) Pokud jste měl v bunkeru kromě kapesníku i míč, pak byste mohl být trestán pokud jste si něco vylepšil. tady bych byl opatrný a radši bych kapesník beztrestně sebral rukou. Je to jen pohyblivá závada. Jestli ale míč v bunkeru nebyl, pak není důvod vás trestat. Do té doby, kdy leží míč za bunkerem. vy si hráběmi vytáhnete kapesník z bukeru a přes takto "uparvenou" plochu následně hrajete další ránu. To by bylo za dvě.
6) To s tím putterem je těžké posoudit ale předpokládat lze, že přiohnutí shaftu bylo takové, že nedošlo k porušení techcikých pravidel a hůl je i nadále způsobilá je hře. Dovolím si říct, že kldině můžete s putterem hrát dál.

Tak Honzo, prošli jsme všechno, snad odpovědi pomohly a tak vám přeji hezkou hru!





Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
20.9.Atlanta, Tour Championship
20.9.Vilamoura,Portugal Masters
21.9.Almaty,KazKazakhstan Open
24.9.Adendorf, Castanea Resort Champion
27.9.Kuala LumpSime Darby LPGA Malaysia
27.9.KaskádaMoneta Czech PGA Tour
TOPlist
Square Marsann 17. 9. – 27. 9. 2018