Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Neodpálený míč - zapeklité

A A A

Dobrý den,
Předem chválím poradnu, kde jsou příklady z praxe a tím pádem velmi poučné. Zapeklitý dotaz. Při hře ve Španělsku se nám stala velmi zajímavá věc se kterou jsem si neporadil ani já pravidlový expert :)

Hráč na tee chtěl provést úder driverem. ovšem jak to chtěl nabombit, tak prošvihl a lehce ťukl do míče, který spadl z tee (dopředu), ale nepřešel kameny. Tedy nedostal se do hry. Jaký je trest a náprava? Měl v úmyslu uvést míč do hry. (1trestná) akci zopakovat a hrát třetí? i když míč není ve hře? nebo je ve hře? V tom případě musí dropovat a nemůže týčkovat?
Jak správně postupovat a jaký je trest?

předem děkuji

Aleš

Odpověď na dotaz



Dobrý den Aleši.

Finále je mnohem jednodušší, než si asi představujete. Hráč měl úmysl zahrát ránu a ta se nepovedla, ale počítá se. První ránu má za sebou a je jedno, jestli míček leží 250 metrů daleko od odpaliště na fairwayi, v autu, ve vodě, nebo nadále spočívá v klidu a nepohnutě na týčku a nebo jestli jen z týčka upadl. Míč totiž není ve hře až poté, co přejde spojnici kamenů. I můj drive, který trefil kámen na odpališti a odporoučel se pasdesát metrů dozadu neprošel spojnicí a přesto byl ve hře... :))))))

Takže kolega buď může hrát z místa, kde míč zůstal ležet, svoji druhou ránu, nebo s jednou trestnou znovu natýčkovat a hrát z týčka třetí. Pokud bude znovu týčkovat, smí to udělat kdekoliv na odpališti, tedy změnit polohu, ze které bude třetí ránu hrát.

Díky za prima dotaz a mějte fajn rok 2018!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
15.2. Pacific PGenesis Open
15.2.Muscat, OmNBO Oman Open
15.2.Adelaide, ISPS Handa Women’s Austr
22.2.Palm BeachThe Honda Classic
22.2.Doha, QataCommercial Bank Qatar Ma
22.2.Chonburi, Honda LPGA Thailand
TOPlist
Square 300 Golf.cz