obarvení leva cast 4. 4. 2018
obarveni prava cast 4. 4. 2018
obarveni top 4. 4. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Hra z nesprávného místa - špatně

A A A

Dobrý den, pane Jone,

prosím Vás o ujasnění trestu v této situaci při hře na rány.

Hráč zahraje z nesprávného místa například tak, že má na odpališti natýčkováno před kameny. Po odpalu si chybu při zvedání týčka uvědomí. Jde o pár centimetrů, tedy nezískal podstatnou výhodu. Měly by následovat 2 trestné a hrálo by se dál.

Hráč ale nezná nebo si jen dobře nevybaví pravidla, kde stojí, že se rána neopakuje a ve snaze napravit předchozí chybu natýčkuje znovu, tentokrát třeba ve správném místě na odpališti (to, myslím, nyní stejně ale nehraje roli) a zahraje svou (domnělou) třetí ránu. Tady si myslím, že by (byť to bylo s dobrým úmyslem a snahou o nápravu) měly bohužel následovat další dvě, protože znovu hraje z nesprávného místa, protože měl pokračovat čtvrtou ránou z místa, kde leží jeho první odpal. Je to tak?

Díky a zdravím Vás
Pavel Hruška

Odpověď na dotaz



Dobrý den Pavle...

Bohužel je to všecko správně tak, jak to "zahrál váš hráč". Tady nejde totiž o hru z nesprávného místa (Pravidlo 20-7) ale o zahájení hry mimo odpaliště -
Pravidlo 11-4 (potažmo 11-5). Hráč, pokud nezahájil hru ze správného odpaliště, se musí vrátit a (pozor!) s dvěma trestnými ranami a zmovu správně začít jamku ještě předtím, než odehraje z odpaliště dalšího (nebo - pokud se to stalo na poslední jamce kola - než opustí green poslední hrané jamky musí nahlásit úmysl opravit chybu a vrátit se). Jinak by byl DQ...
Ve hře na jamky to trestné není ale soupeř může hráče, podle výsledku, nechat ránu zopakovat.

Díky za dotaz Pavle a i vám přeji prima podzim.




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
25.4.HaugschlagHaugshclag NÖ Open
26.4.Avondale, Zurich Classic of New Or
26.4.ČínaVolvo China Open
3.5.Charlotte,Wells Fargo Championship
3.5.The ColonyVolunteers of America LP
5.5.St Albans,GolfSixes
TOPlist
Square 300 Olomouc 9. 4. 2018