ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Míče v pohybu

A A A

Dobrý den Michale,
zajímá mě správné řešení následující situace.

Dva hráči ve flightu leželi přibližně stejně daleko od jamky. Posunky se domluvili, kdo bude hrát první, ale oba pochopili, že mají začínat oni. Následně se oba zabrali do přípravy na ránu, a protože chipovali zády k sobě, nevšimli si, že hrají současně. Jejich dobíhající míče se jen těsně minuly, takže se pokračovalo ve hře bez problémů dál.

Ale jak by se situace řešila, pokud by se míče opravdu srazily? A byla by situace podle pravidel odlišná, pokud by oba míče byly ještě v pohybu a pokud by byl již jeden z míčů v klidu?

Děkuji za odpověď
Radek

Odpověď na dotaz



Dobrý den Radku.

Na situaci, kdy je hráčův míč v pohybu (letící míč) vychýlen nebo zastaven jiným pohybujícím se (letícím) míčem, pamatuje Pravidlo 19-5 b), na situaci, kdy je hráčův míč v pohybu (letící) vychýlen nebo zastaven míčem v klidu (někde ležícím) pamatuje Pravidlo 19-5 a). Pro případ, kdy je hráčův míč v klidu (někde ležící) "přemístěn" jiným pohybujícím se míčem (letícím) máme Pravidlo 18-5.

Takže;
a) kdyby se v tomto případě (obě rány byly zahrány mimo green) oba míče srazily, šlo o vychýlení míče v pohybu jiným míčem v pohybu a oba míče pak se pak hrály z místa, kde se zastavily.
b) míč, který by už byl v klidu, by se po zasažení jiným míčem v pohybu vracel na původní místo, míč v pohybu by se hrál z místa, kde se zastavil.

A ještě poznámka k tomu greenu. Když někdo zahraje putt na greenu a následně je jeho míč zastaven nebo vychýlen jiným míčem v pohybu (letícím), pak se putt ruší a rána se opakuje.
A ještě jedna důležitá věc, to všechno je beztrestné!

Díky za prima dotaz a protože už pár hřišť otevřelo tak není od věci popřát hezkou hru Radku!





Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017