ČPP – LEFT
ČPP – RIGHT
ČPP – TOP

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Free drop na 18. jamce HSBC 2017 Fleetwood

A A A

Vážený pane,
Při sledování free dropu Tomyho Fleetwooda na jamce č.18 4.kolo a připadlo, že to nebylo provedeno správně. 2 x spustil míč do nevhodné pozice, pak mu rozhodčí dovolil spouštět znovu. Já si myslím, že měl po druhém spuštění umístit a znovu řešit nejbližší místo úlevy. On spustil 4 x a pak hrál, dle mne z nesprávného místa a měl být diskvalifikován.

Děkuji za info

Mrázek Michal pravidlový rejpal.

Odpověď na dotaz



"Pravidlový rejpal".. :))) - no, použiji jiné oslovení - dobrý den Michale!

Už jsem měl několikrát v poradně příležitost vysvětlit dvě věci, které se podobných situací týkají.
První: TV velice často zkresluje. "Můj" případ se odehrál hned při první Čeladné, kdy jsem po European Tour obdržel několik telefonátů, že jsem v přímém přenosu vyrobil pekelnou hrubku, když jsem nechal hráče odejít padesát metrů blíž k jamce a ještě ke všemu dropnout míč na fairway naprosto mimo lajnu, když jeho míč předtím skončil ve vodě vpravo od greenu. Ani jeden z tazatelů (a že někteří spíš pětřili do kategorie "posměváčci" nebo "ortodoxní kritici") neměl šanci vidět, že právě pro tuto situaci byla na fairwayi (běžná praxe) zřízena dropzóna, protože na lajnu nebylo kam jít (aut)...
Druhá: V žádném sportu nejsou rozhodčí roboti ale lidé. Viz. můj kiks v jednom z předcházejících dotazů, na který mě upozornili jeden z čtenářů poradny a jeden z mých kolegů. I na Youtube najdete chyby rozhodčích, které proběhly přímými přenosy. Kdo nezkusil ruling v přímáku před kamerami, nota bene třeba při majoru nebo ryder či solheim cupu, umí si fakt jen těžko představit, jak rychle se může chyba stát, i když by neměla...

Info úplně přesně podat nemůžu, protože jsem turnaj nepískal a ani neviděl... Nicméně domnívám se, že (a to se mi stalo už mnohokrát!) rozhodčí v dané situaci viděl velice dobře hráče (ve snaze dostat míč někam na samou hranu dropu ať už z jakéhokoliv důvodu) dropovat mimo danou výseč a takové dropy se nepočítají. Já jsem v takové extrémní situaci zažil u jedné z hráček LET dokonce čtyři (!) dropy před výseč při snaze dropnout míč na její hranici tak, aby se neodkulil do špatné pozice ale zůstal na trávě. Takže to byly čtyři "no-dropyy" a pak dva regulérní přičemž poprvé míč skočil dopředu a při opakovaném spuštění se zastavil konečně ve hře...

Michale díky za dotaz a snad moje odpověď aspoň trochu vnesla světlo do tmy...




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Mediaboard Square 300 Skanska
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017