DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Dotyk míče při markování

A A A

Dobrý den,
Děkuji za skvělou práci při přípravě této poradny (již jsem se zde mnohé dozvěděl) a prosím o zodpovězení následujícího dotazu.

V pravidle 20-1 jsem se dočetl, že pokud pohnu míčkem v přímé souvislosti s jeho zvedáním nebo označováním jeho polohy, není to tresné.

Před tím, než jsem si toto pravidlo přečetl, jsem si nadělil trestnou ránu, když jsem chtěl omarkovat míček na jamkovišti a při pokládání markovátka jsem markovátkem do míčku nešikovně drcnul, míček se přitom pohl cca o 2cm.

Markovátko jsem položil na správné místo (označovalo tedy původní polohu), míč zdvihl a připsal si trestnou ránu s tím, že za nešikovnost se platí. Po přečtení výše uvedeného pravidla mám ale nyní pocit, že jsem zaplatil za neznalost pravidel.

Je takovéto pohnutí míčkem beztrestné? A lze po pohnutí rovnou položit markovátko k označení správné polohy míče nebo bych měl nejdříve vrátit míček na původní místo a až následně označit jeho polohu? A ještě si dovolím doplňující dotaz - změnilo by se řešení, kdybych markovátkem do míčku drknul při zvedání markovátka po umístění míčku na jamkoviště (předpokládám, že zde by trestná rána následovala)?

Předem děkuji za odpověď a přeji pěkný golfový podzim

Adam

Odpověď na dotaz



Dobrý den Adame.

Je prima slyšet, že poradna plní svoji funkci, což jsem tady už taky několikrát psal ale je dobře, že tomu tak je pořád.

K Vašemu případu. Jednoznačně jde o pohnutí míčem při procesu markování. Takže jste na sebe byl opravdu hodně přísný a to evidentně proto, že jste netušil, že pohnutí míčem při procesu markování nemá žádný fatální následek.
Vrátit míč a pak označit jeho polohu a v klidu zvednout. To je správný postup. A pokud se to stane i při zvedání markovátka (mince atd...), je to opět beztrestné.

Jen pozor na situaci, kdy Vám třeba mince vypadne z výšky několika centimetrů nad míčem z ruky a míčem pohne. Pak už se nejedná o proces markování ale jde o pohnutí míčem ve hře za jednu trestnou. Míč vrátit a připočítat si jednu je správné řešení v tomto případě. Pokud škrtnete přímo mincí o míč, pak jde o jasnou přímou souvislost s markováním.

Adame díky za dotaz a totéž přeju i Vám.





Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017