Golf Geum obarvení  nové levé 6.12.2018
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 pravá část
Golf Geum obarvení od 6. 12. 2018 horní část

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Oprava dráhy puttu

A A A

Dobrý den,

můj dotaz je ohledně výkladu pravidel při následující situaci. Hráči jsou už všichni na greenu. Hráč A si vyměřuje svůj úder a během toho neúmyslně z nepozornosti stoupne do dráhy puttu hráče B. Hráč B ho upozorní, \"aby mu tam nešlapal\". Hráč A se omlouvá a s omluvou hned sám o své vůli udusává putterem to, co svými spiky natropil v dráze puttu hráče B. Co s tím z hlediska pravidel? Hráč B nežádal o opravu své dráhy puttu, oprava proběhla bleskově a nemohl ji zabránit. Tedy by z toho měl být venku snad beztrestně, aspoň se to domnívám. A co se zmateným hráčem A? Má si odnést nějakou navíc?

Díky za Vaši odpověď i Váš čas, který poradně věnujete

Pavel Hruška

Odpověď na dotaz



Dobrý den Pavle.

Krásně nám pomůže Rozhodnutí 16-1a/13. Otázka je prakticky stejná, jen v ní ještě nedošlo k opravě dráhy puttu. Rozhodnutí se totiž nejdřív ptá, zda k této opravě může vůbec dojít. A jaká je odpověď?
"V souladu s golfovou etiketou (1-4) má hráč nárok na to, aby byla jeho dráha puttu opravena do stavu, ve kterém byla, když se jeho míč na greenu zastavil. Dráhu puttu může opravit kdokoliv.
Situace tak, jak proběhla podle Vašeho popisu, nepřinese tedy trest nikomu z účastníků tohoto "incidentu".

Díky za Váš dotaz a znovu opakuji, že je prima, že Poradna nese to, co by měla, tedy zájem golfistů o pravidlová řešení situací, které golf přináší dnes a denně.
Hezkou hru!





Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018