DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Dropování červené vody, měření vzdálenosti.

A A A

Dobrý den

Dropoval jsem červenou vodu tak, že jsme se se ve flajtu shodli, kde míč přešel hranici vodní překážky, já jsem vytáhl driver včetně coveru a odměřil 2 délky a potom jsem spustil míč z mého pohledu s dostatečnou rezervou, tj. asi ve vzdálenosti jedné délky driveru i s coverem. No a jelikož jsme hráli jamkovku, tak protistrana mi začala tvrdit, že ztrácím jamku, že se nesmí odměřovat holí s coverem. Já na to oponoval, že pravidlo 26 jasně říká, že drop musí být do vzdálenosti dvou holí, ne blíže jamce, že se doporučuje, ale nenařizuje tento prostor vymezit a nikterak nedefinuje, jak tuto vzdálenost odměřím – podle mě klidně provázkem, metrem, či „položením partnerky“, která výšku 2 holí nemá. Podle mě je hráč zodpovědný za to, jak dropuje a kam míč dopadne a je jedno, čím vzdálenost měří. S těmi „sršni“  ale nebyla možná domluva, a tak se na vás obracím o pomoc a zhodnocení celého procesu dropování.
Vím, že se nemůže s coverem patovat, či hrát, protože to je nedovolená úprava hole.

Děkuji.
Jiří

Odpověď na dotaz



Dobrý den Jiří.

Máte ve všem naprostou pravdu... Pravidlo vždy říká, kam se má míč spustit. Ani jedno z Pravidel neříká nic o povinnosti měřit. Měřit se bude ve chvíli, kdy nebude zřejmé, že míč byl správně dropnut, nebo když se odkutálí (nesmí nikdy víc než na dvě hole). Pokud bychom kontrolovali Váš drop někde na hranici povolené vzdálenosti, pak bych Vás určitě požádal, abyste sundal cover. Pokud by bylo zřejmé - evidentní, že jste míč spustil, kam jste ho spustit měl, pak rozhodně o coveru nemůže být žádná diskuze ať měříte s ním nebo bez něj.

Jiří díky za dotaz a prosím přijměte moji omluvu za opožděnou odpověď.




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017