obarvení leva cast 4. 4. 2018
obarveni prava cast 4. 4. 2018
obarveni top 4. 4. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Oprava mista dropu u vodni prekazky

A A A

Dobrý den Michaeli,

Prosím o rozhřešení situace z dětského turnaje, kde jsem měl to „potěšení“ fungovat jako rozhodčí:
Hráč A zahrál druhou ranou do vody a jeho Zapisovatel, hráč B, také, ale někde úplně jinde. Oba se vrhli k vodě, hledat své míče.
Hráč A svůj míč ve vodě nenašel a podle svého uvážení určil místo, kde míč přešel hranici Vodní překážky. Snažil se získat souhlas hráče B (svého Zapisovatele), ale ten byl zcela zaujat hledáním svého míče a neodpověděl.
Hráč A dropoval svůj míč a než ho stačil odehrát hráč B k němu přišel a prohlásil, že míč přešel hranici vody jinde, cca 10 metrů blíže jamce než bylo původně označené místo. Míč skutečně v tomto místě našli.
Hráč A svůj již dropovaný míč zvednul a opakoval drop na nově určeném místě. Odehrál na green a se dvěma putty dohrál jamku = 6-ti ranami vč jedné trestné za vodu.
Hráč B – Zapisovatel však trval na další trestné ráně za první – chybný drop u vody.

Co si o tom myslíte?
Moje rozhodnutí bylo, že to je bez další trestné rány a hráč A hrál jamku za 6 ran. Chybným dropem by nezískal významnou výhodu, ba naopak zamýšlel hrát z větší vzdálenosti. Zapisovatel jej posunul o dopředu a pravděpodobně po vypršení 5 min limitu na hledání.

Díky za radu.
Tomáš

Odpověď na dotaz



Tomáši omlouvám se za velice opožděnou odpověď na Váš dotaz.

Všechno to, co proběhlo, proběhlo správně! Můžete na sebe být pyšný. Situace byla správně řešena podle Pravidla 20-6. Zvednutí nesprávně nahrazeného míče, nebo míče, který byl nesprávně spuštěn nebo umístěn , které je přesně na tuhle situaci doslova ušité na míru.
Pro všechny - pokud je míč nesprávně uveden do hry, tedy buď na nesprávném místě nebo třeba umístěn místo dropu nebo obráceně , tedy dropnut když měl být umístěn, vždy máme než míč odehrajeme (!) možnost vše opravit podle toho, jak to správně mělo být. Pak hráč není trestán. A umožňuje nám to právě zmíněné Pravidlo.

Je dobře, že jste měl možnost zbytečnému trestu zabránit. Mějte prima rok 2016!





Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
18.7.CarnoustieThe Open Championship
19.7.NicholasviBarbasol Championship
19.7.Carnoustie147th Open Championship
20.7.Le VaudreuLe Vaudreuil Golf Challe
20.7.MerseysideThe Open Championship /
23.7.ZbraslavCzech Pro-Am
TOPlist
Square 300 Olomouc 9. 4. 2018