Mladé Buky obarvení od 20. 8. 2018
obarvení Mladé Buky od 20. 8. 2018 pravá
obarvení Mladé Buky top od 20. 8. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Aut a hra z nesprávného místa

A A A

Dobrý den,

situace z turnaje. Hráč zahrál drive, po příchodu k míči jsme zjistili, že je v autu (vnitřní aut). Hráč se nechtěl vrátit na odpaliště, a "dropnul" si kousek od autu s tím, že bere trestnou od autu a další dvě za hru z nesprávného místa. Přestože jsme ukázali v pravidlech, že hráč musí hrát s trestnou z původního místa, tak říkal, že hraje z nesprávného místa s odpovídajícím trestem, že to říkal jeden rozhodčí na jiném turnaji. Argumentoval tím, že nezískal významnou výhodu, když hraje z místa blízko dopadu původního drive, a další 2 trestné jsou dostatečný trest. Přijde mi to nesprávné, předpokládám, že uvedený postup není možný.
Druhá otázka je k výsledku. Protože podepsal scorekartu s tímto prohřeškem, měla by následovat DQ? Je pravda že na dané jamce zahrál výsledek vysoce nad jakoukoli možnost získat byť i jen jediný stableford bod (turnaj byl na stableford).
A poslední otázka se týká zapisovatele - pokud i on podepsal scorekartu s touto chybou, vystavuje se nějakému postihu? Našel jsem, že v turnaji na stableford je odpovědný zapisovatel jen za zapsání správného výsledku na těch jamkách, kde hráč dosáhne nějakého bodu. Nebo by byl i zapisovatel trestán podle nějakého jiného pravidla (závažné porušení pravidel a podobně)?
Má zapisovatel povinnost v případě pochybností řešit toto s rozhodčím, i když celkový výsledek není dotčen (měl by, ale je to takové to aby byla ve flightu pohoda, a po hře se jen zkontrolují karty a podepíšou a hráč odjel)?

Díky za skvělou poradnu,
Petr

Odpověď na dotaz


Petře dobrý den. Jsem v šoku...

Situace Vámi popsaná je naprosto šílená. Uvedený postup není v žádném případě možný. Hráč, který zahraje míč do autu, musí připsat jednu trestnou a hrát znova z místa, odkud do autu zahrál. Tečka.
Jít o "x" desítek metrů blíž k jamce a "kavalírsky" si napsat dvě trestné? Neexistuje - jde o významnou výhodu a tudíž DQ. To bych pak na každém paru čtyři a pět mohl zahrát drive, pak míček sebrat a umístit si ho centimetr vedle jamky s dvěma trestnýma a zahrát na čtyřparu vždycky par a na pětiparu dokonce birdie... Ne, opravdu ne.
Pokud hráč nezískal žádný bod v turnaji vypsaném na Stableford, pak nebude DQ z turnaje.
Zapisovatel v tomto případě nebude trestán ale i tak bych doporučoval nepodepsat score kartu a najít rozhodčího nebo zástupce Soutěžního výboru, aby se k věci vyjádřili. Vždyť jste si byli jistí, že tento postup Pravidla nepřipouštějí. Tak proč se vystavovat nebezpečí postihu. Když nepodepíšete a požádáte o konzultaci, on Vám rozhodčí nebo člen Soutěžního výboru řeknou, co a kdy podepsat.

A jednu věc si opět neodpustím a prosím, neberete si ji osobně protože tím oslovuji všechny golfisty, nejenom Vás, Petře:
Když to má být v první řadě o pohodě ve flightu, nechoďte hrát turnaje. Hrajte si o večeře, kafe a piva tak, po odpoledních, se svými kámoši a dělejte si s Pravidly co vám váš soupeř povolí. Když jde jednou o turnaj, tak jsou Pravidla "svatá". Bez milosti!

Díky za Váš dotaz Petře a přeji Vám, ať Vás už nikdo nikdy takhle netrápí... Hezkou hru!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
18.10.SotograndeAndalucia Valderrama Mas
18.10.Shanghai, TBA
25.10.Shanghai, WGC - HSBC Champions
25.10.New TaipeiSwinging Skirts LPGA Tai
25.10.Al KhaimahRas Al Khaimah, 2017 Gol
1.11.Antalya, TTurkis Airlines Open
TOPlist
Square 300 Šípková od 8. 10. 2018