obarvení leva cast 4. 4. 2018
obarveni prava cast 4. 4. 2018
obarveni top 4. 4. 2018

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Bugina

A A A

Dobrý den,
Popíšu Vám 2 případy které použití buginy a zajímá mne jestli je v těchto případech proti pravidlům použít buginu. V obou případech byla bugina zakázána.

Při turnaji hráč požádal maršála že nutně potřebuje na WC jestli by ho neodvezl do klubovny(byla nejblíže) a následně nazpátek. Lze to??
A toto jsem provedl sám, šel jsem HCP den spolu s kamarády kteří si z důvodu vedra vzali buginu. Mezi jamkami 9 a 10 jsme se rozhodli pustit rychlejší flight s tím že si odskočíme do klubovny na pivko. Kamarádi mi nabídli že mně těch 50m do restaurace svezou, na zpět jsem šel pěšky. Je těch 50m na diskvalifikaci?

Předem děkuji za odpověď a trpělivé odpovídání našich dotazů

S pozdravem,
Martin

Odpověď na dotaz


Dobrý den Martine.

Pokud je hráč povinen absolvovat stanovené kolo pěšky, pak jakýkoliv neschválený transport je důvod k okamžitě DQ. Ale...
Například u nás na Ladies European Tour jsou rozhodčí (včetně těch hostujících) vedeni k tomu, aby hráčkám poskytli z důvodu zachování tempa hry přepravu na bugyně třeba když potřebují na toaletu nebo když jdou z ní (přesně tohle jsem udělal jen v posledních týdnech dvakrát na Dýšině a dvakrát na RICOH WBO).
Co se týká "pivka"... No, tak tohle je už trošku na pováženou. Jak kvůli bugyně tak i kvůli tempu nebo přerušení hry... Tak například jedno z Rozhodnutí říká, že hráči, kteří dohráli devět jamek a rozhodli se přerušit hru a dívat se v klubovně na televizi, jsou diskvalifikováni(!), takže bugyna je v tomto případě zcela irelevantní věc. Na druhou stranu v prvním případě bych trest DQ jako oslovený rozhodčí odmítnul (i když by záleželo na okolnostech, ne že ne!) a ve druhém případě už bych se spíš k DQ za bugynu přikláněl, bez ohledu na počet ujetých metrů.

Martine díky za Váš zajímavý dotaz a hezkou hru!




Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Olomouc 9. 4. 2018