DRFG – left
DRFG – right
DRFG – top

Pravidlová poradna s Michaelem Jonem

Příčná voda po dešti

A A A

Dobrý den pane Jone,
mám pro Vás několik otázek k situaci, která se mi na hřišti přihodila.

Ráno po nočním vydatném dešti na golfovém hřišti hraji jamku s příčnou vodou protínající fairway. Hraji ránu se záměrem přehrát tuto příčnou vodu, míček však silně topnu a ten doskáče prudce do vody. Přicházím k místu se záměrem dropovat „na spojnici“ s jednou trestnou. Chystám se k dropu a náhodou zahlédnu pod vodou před sebou obrysy míčku. Nedá mi to, vytáhnu ho lovítkem a s radostí identifikuji svůj míč. Uvědomím si, že míček byl vlastně ještě před žlutými kolíky, ty jsou z větší části pod vodou z rozlité překážky. Uvědomuji si, že tedy asi nejsem ve vodní překážce, ale v náhodné vodě.

Otázky:
Jsem v náhodné vodě a mohu tedy míč umístit beztrestně?
Mohu míč před umístěním očistit?
Kdy započalo dropování? V okamžik, kdy jsem stál s rukou předpaženou zahlédl jsem můj původní míček. Do kdy mám šanci vrátit se ke hře s původním míčkem a kdy už musím pokračovat s novým s trestnou?

Děkuji za odpovědi, Radek

Odpověď na dotaz



Dobrý den Radku.

Zadání je jasné, jdeme to rozřešit:
1) Ano, podle Rozhodnutí 25/2 je Váš míč v náhodné vodě a proto postup bude beztrestný - jenom míč nebudete umisťovat ale dropovat!
2) Ano, jedná se o úlevu od Půdy v abnormálním stavu a tudíž můžete míč očistit, viz. Pravidlo 25-1. Půda v abnormálním stavu b. Úleva
3) Při dropování a dalším postupu je důležitý moment, kdy míč spustíte a zastaví se v klidu na zemi. Vy jste míč ještě nedropnul, takže vůbec není co řešit. Ovšem pokud byste ho už dropnul, pak by přišlo na řadu Pravidlo 20-6. Zvednutí nesprávně nahrazeného míče, nebo míče, který byl nesprávně spuštěn nebo umístěn - mám na mysli situaci, kdy míč dropnete podle Pravidla 26-1. Úleva pro míč ve vodní překážce a pak, než ho odehrajete, najdete původní míč v náhodné vodě rozlité mimo vodní překážku. Pak máte podle tohoto Pravidla nárok - já dokonce říkám povinnost - míč zvednout a postupovat podle Pravidla 25-1. Půda v abnormálním stavu . Už proto, že postup pří úlevě Vás zavede nakonec na zcela jiné místo, než prosté dorpování "na lajnu".

Radku snad je to všechno čitelné... Hezkou hru a díky za dotaz!




Citovaná pravidla

Pokud tento dotaz neobsahuje odpověď toho co jste hledali, zeptejte se sami v poradně!

« Předchozí dotazNásledující dotaz »



« zpět do poradny


Na Vaše dotazy o pravidlech odpovídá Michael Jon, který je rozhodčím s mezinárodní licencí. V roce 2007 složil zkoušky na R&A Referees School v StAndrews, v roce 2014 tento úspěch zopakoval na Tournament Administrators and Referees School tamtéž, když reprezentoval PGAs of Europe.

Je prvním (a zatím jediným) Čechem a rozhodčím z postkomunistické Evropy vůbec, který se dostal do elitního výběru nejvyšší profesionální série. Od roku 2012 pracuje pro Ladies European Tour a je stálým členem Sport Department LET a v prosinci roku 2016 dosáhl počet turnajů LET, na kterých se podílel, čísla 50. Soudcoval třikrát RICOH Women’s British Open, dvakrát Major LPGA – EVIAN Championship a v roce 2015 nechyběla ani největší premiéra při Solheim Cupu, včetně juniorského.
Na bugyně seděl na European Tour 2009, 2010 a 2011 v Čeladné a 2014, 2015 a 2016 na Albatrossu i při European Senior Tour 2008 – 2011 na Casa Serena (zde byl také oficiálním startérem turnaje), na seznamu má i sedm turnajů European Challenge Tour.
Po čtyřech letech, kdy byl členem týmu rozhodčích PGAs of Europe, se v lednu roku 2017 stal turnajovým ředitelem této organizace a premiéru si odbyl při PGA’s of Europe Fourball Championship.
Jako rozhodčí pracoval na turnajích R&A (The Open Local Qualifier), PGA Tour de Espana, Alps Tour a EPD Tour. Devět let byl turnajovým ředitelem a hlavním rozhodčím Czech PGA Tour. V roce 2012 řídil World University Golf Championship (ředitel turnaje a technický delegát International Golf Federation). Od roku 2016 je členem Sport Committee European Disabled Golf Association. V roce 2016 získal Zvláštní cenu partnerů ankety Golfista roku. Do jeho publikační činnosti patří mimo jiné „Příručka golfového rozhodčího“ a kapesní publikace pravidel časopisu ForGolf. Je spoluautorem oficiálního překladu Ilustrovaných pravidel R&A (edice 2008) a publikace Craiga Daviese a Vince DiSiai „Golf – Anatomie“ do češtiny.

JonMichael_1032016_02Michael Jon
Komentáře
TOPlist
Square 300 Šípková 25. 9. – 8. 10. 2017